کاربرد واترجت صنعتی در صنایع پتروشیمی

کاربرد واترجت صنعتی در صنایع پتروشیمی

سایت های صنعتی همانند پتروشیمی ها به مانند دیگر صنایع تولیدی با حجم بالایی از آلودگی های ریز و درشت دست به گریبان می باشند. اگر چه تا حدودی جمع اوری آلایند های خشک به آسانی و با کمک شیوه های دستی امکان پذیر می باشد،‌ اما شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی انباشته رد بخش هیا مختلف با استفاده از شیوه های سنتی و دستی امکان پذیر نمی باشد. با توجه به اینکه سایت های پتروشیمی دارای انباشت بالایی از آلاینده های صنعتی می باشند، استفاده از دستگاه واترجت صنعتی راهکار مناسب و ایده آلی برای شستشو و حذف لایه های آلودگی انباشته بر روی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی می باشد.

 

ساز و کار دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیدستگاه واترجت صنعتی دستگاهی مکانیزه و کاربردی برای شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی از روی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی  می باشد. این دستگاه ها به منظور شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی از روی سطوح از پاشش آب پر فشار استفاده می نماید. در این دستگاه ها آب با فشار معمولی وارد دستگاه شده و در نهایت پس از افزایش فشار، از طریق شیلنگ فشار قوی، لنس ها و نازل ها بر روی سطوح هدف پاشش می گردد.

 

انواع دستگاه های کارواش صنعتی

کارواش صنعتی یا واترجت صنعتی به منظور برآورده سازی نیاز های نظافتی در محیط های گوناگون در دو مدل متفاوت تولید می شود. دسته بندی این مدل ها بر اساس دمای آب خروجی از دستگاه می باشد. از این رو دستگاه های کارواش صنعتی بر اساس دمای آب خارج شده از دستگاه به دو دسته واترجت های صنعتی آب گرم و واترجت های صنعتی آب سرد دسته بندی می شوند. دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم مجهز به سیستم گرمکن بوده و از این رو ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتری از نمونه های آب سرد دارند. استفاده از آب پر فشار با حرارت بالا موجب افزایش توان د ستگاه در حذف آلاینده های چرب و روغنی می گردد. با توجه به اینکه اجزای داخلی این دستگاه ها در تماس مستقیم با اب قرار دارند، به منظور افزایش عمر مفید از مواد مقاوم در برابر آب ساخته شده اند.

 

استفاده از نازل های متنوع

کارواش صنعتینازل ها بخشی از دستگاه واترجت صنعتی می باشند که وظیفه جهت دهی به آب خروجی از دستگاه را بر عهده دارند. مسلما استفاده از نازل مناسب با جهت دهی مناسب به آب خارج شده از دستگاه،‌ تاثیر بسزایی در حذف سریع و موثر آلاینده ها از روی سطوح هدف دارد. از جمله نازل های کاربردی در صنایع پتروشیمی می توان به نازل زمین شوی و نازل مخصوص لوله باز کن می باشد. نازل زمین شوی متشکل از دو تا سه نازل دوار متصل به هم می باشد. ساز و کار هماهنگ این نازل ها با افزایش سطح تماس آب با سطوح هدف، موجب افزایش سرعت عملیات شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی های انباشته بر روی سطوح کف می گردد. نازل مخصوص لوله باز کن نیز نازلی تخصصی برای شستشو و حذف رسوبات انباشته در مبدل های حرارتی در مجموعه های پتروشیمی می باشد.

 

واترجت های فوق فشار قوی

واترجت های فوق فشار قوی ساختار مشابه ای با واترجت های صنعتی دارند با این تفاوت که فشار آب خروجی از این دستگاه ها به  مراتب بیشتر از دستگاه های واترجت صنعتی می باشد. از این رو این دستگاه ها از توان بالاتری برای حذف لایه های عمیق آلودگی انباشته در مبدل های حرارتی برخوردار می باشد. به عبارت دیگر،‌ به منظور شستشو و حذف رسوبات انباشته  در مبدل حرارتی به دستگاه های واترجت صنعتی فوق فشار قوی نیاز می باشد.

 

مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

نازل زمین شوی واترجتواترجت صنعتی به واسطه استفاده از سامانه های کاملا مکانیزه و تخصصی دستگاهی کاربردی برای شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی های انباشته در محیط می باشد. این دستگاه ها عملیات شستشو و حذف آلاینده ها را بدون دخالت دست انجام می دهند استفاده از نازل های تخصصی در کنار فشار بالای آب مدت زمان لازم برای حذف لایه های عمیق آلودگی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و از این رو موجب صرفه جویی در زمان لازم برای نظافت می شوند. کاهش در هزینه ها به واسطه کاهش در تعداد نیروی خدماتی و همچنین کاهش منابع انرژی از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه ها می باشد که افزایش بهره روی و سود آوری کسب و کار را در پی دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید