کاربرد های مکنده در صنایع ساختمان سازی

کاربرد های مکنده در صنایع ساختمان سازی

هر محیط صنعتی که گرد و خاک باشد به جاروبرقی صنعتی نیاز است. ساختمان سازی و صنایع مربوط به آن نیز به طور مستقیم با خاک سر و کار دارند، به همین دلیل در این محیط ها به علت گرد و خاک زیاد سطح آلودگی نیز بسیار بالا می باشد. بنابراین باید از تجهیزات قدرتمند و ایمن برای جمع آوری آلودگی های خاکی استفاده نمود. جارو برقی صنعتی بهترین دستگاه برای مکش این آلودگی ها می باشد که دارای قدرت مکش بالا و فیلتراسیون قدرتمند می باشد. فیلتر با کیفیت باعث می شود در محیط هایی که آلودگی خاکی بالا است از بازگشت گرد و غبار به داخل محیط جلوگیری نماید، و ضمن پاکیزه نمودن سطح، هوای فضای کاری را آلوده ننماید. در ادامه برخی از صنایعی که مرتبط با ساختمان سازی هستند و دارای آلودگی های گرد و خاک فراوان هستند، بحث شده اند.

جاروبرقی صنعتی در تولید مصالح ساختمان سازی

مکنده صنعتی در ساختمان سازیهرجا که مصالح ساختمانی تولید شود و یا ساختمان سازی انجام گیرد، حجم گرد و غبار، پودر و مواد زائد بسیار زیاد است. کاهش پراندگی گرد و غبار در فضای محیط کار، یک عامل کلیدی برای اجرای ایمنی کارگر و حفظ پاکیزگی محیط کار است. در این صنعت، جاروبرقی صنعتی اغلب برای جمع آوری گرد و خاک موجود روی دستگاه ها مانند سطح تجهیزات (ماشین آلات، چرخ سنباده، ماشین آلات برش، پولیشر های تک برس و غیره) یا بر روی ماشین های تولید مواد (تخته گچ، محصولات پیش ساخته، سنگ و مرمر) استفاده می شود. برخی از مدل های کوچک تر و سبک تر، اغلب به عنوان خدمات متحرک در محل هایی از ساختمان که امور تخریب انجام می شود و جمع آوری بتن که اغلب نیازمند فیلترهای مطمئن و فیلتراسیون کلاس H/HEPA هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

کارخانه های سیمان

جاروبرقی صنعتی در صنایع سیمانتوانایی کار مداوم یک ویژگی حیاتی برای تولید در صنایع سنگین است. به همین دلیل نمی توان کلیه تولیدات را برای نظافت خطوط تولید، به سادگی متوقف ساخت. و این جا دقیقا همان موقعیتی است که مکنده صنعتی به کار می رود و این امکان را ایجاد می کند تا با جمع آوری و بازیابی مواد ریخته شده، هدر رفتن مواد را به حداقل رساند. تولید سیمان یکی از کاربرد هایی است که به دلیل حجم زیاد مواد و فشار بالای گرد و غباری که بر روی فیلتر ها قرار می گیرد، مکنده های زیادی را امتحان کرده است. مکنده هایی برای پاسخ به این شرایط سخت ساخته شده اند که ویژگی آن ها این است که واحد مکش قوی را همراه با فیلترهای بسیار کارآمد و سیستم های نظافت فیلتر در کنار یکدیگر قرار داده اند. این خصوصیت باعث فعال کردن تجهیزات موجود هم در کاربردهای مکنده مرکزی و هم در واحد های متحرک در نظافت های عمومی می شود (به عنوان مثال برای نظافت انبار ها یا برای نشت در هنگام اتفاقات در نوار نقاله). برای این که حجم بیشتری از مواد جمع آوری شود، پیش جدا کننده ثابت و متحرک و قیف های جمع آوری قرار دارند که امکانی را برای افزایش حجم جمع آوری ایجاد می نمایند.

صنایع سرامیک و سفال

مکنده صنعتی در صنایع سفال و سرامیکمحصولات سرامیکی و اقلام و اجسام چینی، مانند آجر، کاشی، سفال و غیره، همیشه مقدار قابل توجهی گرد و غبار و تکه های سخت مانند قطعات، خرده ها و تراشه ها را در محیط کاری تولید می نماید. برای نظافت این محیط ها که حجم گرد و غبار در آن ها بسیار زیاد است، استفاده از مکنده هایی با فیلتراسیون قوی راهکار مناسبی است که موجب ایمن شدن محیط برای افرادی که در آن جا مشغول به کار هستند، می شود. همچنین نظافت دستگاه ها و ماشین های موجود در این محیط ها، موجب کارکرد بهتر آن ها می شود، که این عمل را نیز به وسیله مکنده صنعتی می توان انجام داد.

 

 

 

 

لینک های مفید :

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید