بکارگیری واترجت صنعتی در پالایشگاه های نفت

بکارگیری واترجت صنعتی در پالایشگاه های نفت

نفت خام که به صورت مستقیم از زمین استخراج می شود، کاربرد چندانی ندارد. بدین منظور جهت استفاده از آن در ساخت محصولات پلاستیکی، فوم ها، سوخت اتومبیل ها و تولیداتی از این قبیل، نفت را در پالایشگاه ها فرآوری می نمایند. امروزه در کشور ایران پالایشگاه ها از ظرفیت های تولیدی بالایی برخوردارند و توانایی پالایش صدها بشکه نفت خام را در روز دارا می باشند. روند تولید در این صنایع کارا با تولید حجم قابل ملاحظه ای آلودگی همراه می باشد که به صورت پسماندهای با قابلیت اشتعال بالا در محیط انتشار می یابند. وجود این آلودگی ها در محیط پالایشگاه، منجر به بروز مشکلات بسیاری همچون تخریب و آسیب به محیط زیست و کاهش بازدهی تجهیزات و ماشین آلات می گردد. لذا جهت حل این مشکلات راهکارهای نظافتی بسیاری قابل اجرا می باشد. یکی از این راهکارها استفاده از شوینده های فشار قوی یا دستگاه های واترجت صنعتی می باشد که در صورت بکارگیری این تجهیزات، عملیات نظافت صنعتی در پالایشگاه ها تسهیل یافته است.

عملکرد واترجت صنعتی

واترجت صنعتیدستگاه های کارواش صنعتی جریان پر فشار آب را ایجاد نموده که با برخورد آب پر فشار بر انواع سطوح، مکان جداسازی انواع آلودگی ها از سطح را فراهم می آورند. دبی و فشار دو مولفه مهم در این تجهیزات هستند که به ترتیب با واحدهای لیتر بر دقیقه و بار اندازه گیری می شود. هر چه فشار آب خروجی از دستگاه بالاتر باشد، دستگاه از توان بالاتری در حذف آلودگی ها برخرودار است. همچنین با افزایش دبی آب در دستگاه واترجت صنعتی سرعت انجام عملیات شستشوی افزایش می یابد. این دستگاه های با انواع نازل عرضه می گردد که هر کدام بنابر شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شستشوی کف و زدودن آلودگی های نفتی

واترجت صنعتیسطوح کف در پالایشگاه ها در معرض انواع آلودگی ناشی از مواد شیمیایی و نفتی قرار می گیرد که به صورت لایه های سختی سطوح کف را فرا می گیرند. وجود این آلاینده ها مشکلاتی همچون اخلال در تردد ماشین آلات را به همراه می آورد. لذا حذف و شستشوی آلودگی های روغنی و نفتی از سطوح کف در پالایشگاه ها در مواقعی ضرورت می یابد. در گذشته این امر با مصرف حجم قابل توجهی مواد شوینده شیمیایی به انجام می رسید اما امروزه با بهره گیری از دستگاه های واترجت صنعتی و استفاده از نازل مخصوص شستشوی کف این امر با کیفیت بالاتری صورت می پذیرد که هیچ گونه آسیبی به چرخه های طبیعی زیست محیطی نیز وارد نمی شود.

 

شستشوی مبدل های حرارتی

واترجت صنعتیدر پالایشگاه ها از مبدلهای حرارتی در سیستم های گرمایشی ساختمان ها، تهویه مطبوع، تولید قدرت، گرمای مورد نیاز و فرآوری های شیمیایی استفاده می شود. مبدل های حرارتی از لوله های متعددی ساخته می شوند، به مرور زمان رسوبات داخل این لوله ها ایجاد گردیده و عملکرد مبدل های حرارتی را مختل می کند. با استفاده از واترجت صنعتی می توان این مبدل ها را شستشوی نموده و بازدهی مبدل حرارتی را افزایش داد.

 

 

 

شستشوی مخازن و تانکرهای نگهداری نفت خام

واترجت صنعتینفت خام استخراج شده در مخازن مخصوص نگهداری می شود. این مخازن یا تانکرهای بزرگ با توجه به شرایط محیط پالایشگاه در معرض آلودگی های بسیاری قرار می گیرند. به کمک دستگاه های واترجت صنعتی امکان شستشوی این مخازن با سرعت و کیفیت مطلوب فراهم گردیده است.

 

 

 

 

حذف قیر از محیط پالایشگاه

واترجت صنعتییکی از تولیدات پرکاربرد پالایشگاه ها قیر می باشد که در فرآوری دو مرحله ای نفت خام در برج های تقطیر به وجود می آید. این ماده سخت و رسوبات ناشی از آن در بسیاری از بخش های پالایشگاه بر روی سطوح کف و تجهیزات کارخانه ایجاد می گردند. به کمک واترجت صنعتی این آلودگی سخت از سطوح قابل حذف می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید