کاربرد جاروبرقی در صنایع آلومینیوم و pvc

کاربرد جاروبرقی در صنایع آلومینیوم و pvc

برای ساخت پروفیل ها، پنجره ها و درب ها از آلومینیوم و PVC استفاده می شود. این مواد در حین تولید گرد و غبار ریزی دارند که در سطح محیط پخش می شود. در صورتی که گرد و غبار برخاسته از آلومینیوم و PVC بصورت صحیح کنترل نشوند، بازدهی ماشین آلات و فرآیند تولید تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همچنین در بعضی موارد، انباشته شدن این گرد و غبار ها می تواند موجب انفجار شود. جمع آوری منظم و صحیح این آلودگی ها در صنایع آلومینیوم اهمیت زیادی دارد. در این مقاله راهکار اصولی برای مقابله با ذرات آلوده در این صنایع یعنی استفاده از جاروبرقی صنعتی صنایع آلومینیوم مورد بررسی قرار می گیرد.

آلودگی های موجود در صنایع آلومینیوم

صنایع آلومینیومهمانطور که در ابتدای مقاله بیان شد، در صنایع تولید آلومینیوم و PVC گرد و غبار بعضا خطرناکی وجود دارد که بایستی بطور صحیح کنترل و جمع آوری شوند. میزان خطر موجود در این محیط های تولید، رابطه مستقیمی با اندازه ذرات دارد. زمانیکه ذرات ریز اندازه ای کمتر از ۱۰۰ میکرون داشته باشد، گرد و غبار به آسانی می سوزد که می تواند منبع بالقوه ای برای انفجار باشد. به همین دلیل اقدامات احتیاطی و استفاده از تجهیزات نظافتی مناسب از ضروریات کارخانه یا محیط صنعتی تولید این مواد می باشد.

 

استفاده از جاروبرقی صنایع آلومینیوم

به دلایل ذکر شده، در نظر گرفتن اقدامات لازم برای کاهش خطرات احتمالی در صنایع تولید آلومینیوم ضرورت دارد. دستگاه جاروبرقی صنعتی تخصصی و با تجهیزات لازم برای اینکار بهترین راهکار برای جمع آوری ایمن و سریع گرد و غبارات می باشد. جاروبرقی مورد نظر بر روی دستگاه ها و ماشین آلات بایستی بتواند بصورت پیوسته ذرات و غبارات ریز آلومینیوم را مستقیما از روی دستگاه ها به ویژه بر روی دستگاه های CNC جمع آوری کند. در صورت احتمال حضور گرد و غبار انفجاری، محیط کار باید با جاروبرقی صنعتی ضد انفجار تمیز شود. همچنین تمامی ماشین آلات تولید بایستی حداقل یک دستگاه نظافتی برای جمع آوری گرد و غبار قبل از انتشار در محیط داشته باشند. این دستگاه می تواند بخشی از یک سیستم مکنده مرکزی یا یک دستگاه جارو برقی صنعتی انتخاب شود.

 

جاروبرقی جمع آوری تراشه و گرد و غبار

مکنده جمع آوری تراشه فلزیمکش و جمع آوری مداوم تراشه ها و گرد و غبار از روی دستگاه های CNC و دیگر ماشین آلات موجود در صنایع آلومینیوم و PVC به منظور ایجاد ایمنی حداکثری و ارتقای کیفیت محصولات در فرآیند تولید اهمیت دارد. مکنده تخصصی جمع آوری تراشه برای جمع آوری این مواد، مورد نیاز است. استفاده از این جاروبرقی صنایع آلومنیوم موجب جمع آوری ضایعات فرآیند تولید، حفظ عملکرد صحیح ماشین آلات و افزایش سطح ایمنی در محیط انفجاری می شود.

 

جاروبرقی صنایع آلومینیوم مخصوص جمع آوری ذرات ریز

مکش ذرات ریز از روی سطح زمین در محیط کار صنایع آلومینیوم بخش دیگری از فرآیند نظافت در این محیط هاست. مکش این ذرات با استفاده از دستگاه مکنده یا جاروبرقی صنعتی انجام گیرد. وجود سیستم جریان معکوس هوا برای نظافت خودکار فیلتر در ساختار جاروبرقی، عملکرد مکش دستگاه را برای جمع آوری مناسب این ذرات تضمین می کند. بوسیله جاروبرقی مجهز به سیستم خودکار جریان معکوس هوا برای فیلتر، در صورت انباشت ذرات بر روی فیلتر، با ایجاد یک جریان هوای معکوس می توان از گرفتگی فیلتر جلوگیری کرد. در نتیجه مکش حجم زیادی از تراشه های ریز بوسیله جاروبرقی صنایع آلومینیوم قابل انجام است.

 

جاروبرقی ضد انفجار

مکنده جمع آوری تراشه فلزیگرد و غبار انفجاری ناشی از آلومینیوم بایستی بصورت کامل و با روش های ایمن جمع آوری شود. با استفاده از جاروبرقی ضد انفجار می توان ذرات ریز خطرناک را که در حین فرآیند تولید آلومینیوم و PVC ایجاد و انباشته می شوند، مکش کرد. جاروبرقی صنعتی ضد انفجار در دو نوع جاروبرقی و مکنده هواکار تولید می گردند. هر دو مدل این تجهیزات به فیلتر های آنتی استاتیک و تجهیزات اتصال به زمین مجهز هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید