۵ نکته قابل توجه قبل از خرید اسکرابر

۵ نکته قابل توجه قبل از خرید اسکرابر

با توجه به پیشرفت تجهیزات نظافتی و ورود تکنولوژی های نو در این عرصه، اسکرابر یا کفشوی نقشی اساسی در تمیز کردن نظافت روزانه در هر محیط ایفا می کند. دستگاه اسکرابر نقشی اساسی در نظافت محیط ها دارد و روش بسیار مناسب و کارایی به جای استفاده از تی و سطل که روشی قدیمی می باشد. در برخی محیط ها مانند مدارس و بیمارستان ها که نیاز به نظافت ویژه و بهداشتی تری دارند، بهترین راه استفاده از اسکرابر صنعتی می باشد. شستشوی سطوح کف با این دستگاه های علاوه بر سریع تر کردن روند نظافت، سطح بهداشت را نیز بالا می برد. دستگاه کفشوی سطوح کف را به خوبی شسته و خشک می نماید، به همین دلیل بلافاصله پس از شستشو آماده استفاده می باشد. آلودگی های جدا شده از سطح توسط تی لاستیکی جمع آوری شده و به وسیله سیستم مکش به داخل مخزن آب کثیف هدایت می شود.

 

نکاتی در رابطه با خرید اسکرابر

دستگاه کفشوی صنعتی دارای انواع مختلفی است که باید متناسب با محیط مورد نظر و نیاز یه مدل انتخاب شود. انتخاب دستگاه مناسب کار آسانی نیست و باید نکاتی را مدنظر قرار داد تا بتوان بهترین دستگاه با کارایی بالا برای محیط را انتخاب نمود. در ادامه تکاتی در رابطه با خرید اسکرابر ارائه شده است.

 

۱- محیط مورد نظر برای شستشو

ابتدا باید تمام بخش های محیط را که می توان از اسکرابر برای شستشوی سطوح کف در آن ها استفاده نمود، بررسی کرد. سالن ها و لابی، راهرو ها و بخش های ورودی همگی به گونه ای هستند که با دستگاه کفشوی قابل شستشو هستند. با توجه به بخش های مختلف می توان تصمیم گرفت که اسکرابر دستی برای محیط مناسب است و یا اسکرابر سرنشین دار کارایی بهتری خواهد داشت.

 

۲- جنس سطح

در هنگام انتخاب دستگاه اسکرابر صنعتی باید به جنس سطح نیز توجه نمود. سطح می تواند همانند بتن سخت باشد و یا مانند چوب حساس باشد. تمامی این سطوح را می توان به وسیله دستگاه اسکرابر شستشو نمود. اما باید به نوع برس و میزان پاشش آب و مواد شوینده توجه نمود. برای سطوح زبر و خشن باید از برس زبر استفاده نمود و برای سطوح حساس بهترین کار استفاده از برس نرم می باشد. در غیر این صورت برس استاندارد در ۹۰ درصد از سطوح کارایی لازم را خواهد داشت.

 

۳- نوع آلودگی

معمولا برای استفاده از اسکرابر، سطح نباید دارای آلودگی های جامد باشد. بنابراین قبل از استفاده از دستگاه های کفشوی بهتر است ضایعات کوچک و جامدی که بر روی سطح قرار دارند به وسیله جاروبرقی و یا هر تجهیز دیگری جمع آوری شود و سپس عمل شستشو انجام گردد.

 

۴- ارگونومیک

ویژگی ارگونومیک، راحتی کاربر در هنگام استفاده از دستگاه را نشان می دهد. امروزه دستگاه های کفشوی صنعتی روز به روز به این قضیه توجه دارند و ویژگی ارگونومیک دستگاه های خود را افزایش می دهند. بنابراین در هنگام انتخاب یک دستگاه اسکرابر باید به راحتی و ایمنی کاربر در هنگام کار با دستگاه توجه نمود. زیرا کاربر باید به صورت روزانه از دستگاه استفاده نماید و در صورتی که دستگاه نامناسب باشد و برای فرد خستگی ایجاد نماید می تواند مشکلات بیشتری نیز به وجود آورد.

 

۵- باتری و کابلی

با توجه به این که اسکرابر صنعتی می تواند به صورت باتری دار و یا کابلی باشد، در هنگام انتخاب دستگاه برای یک محیط باید به وجود پریز برق توجه نمود. در صورتی که در محیط دسترسی به پریز برق وجود داشته باشد می توان از اسکرابر کابلی استفاده نمود. اما در صورت نبود پریز برق و یا دسترسی سخت به آن، اسکرابر باتری دار مناسب خواهد بود که قابلیت مانور بالایی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید