آشنایی با عملکرد ۵ مدل از دستگاه های سوییپر صنعتی محبوب در بین کاربران

آشنایی با عملکرد ۵ مدل از دستگاه های سوییپر صنعتی محبوب در بین کاربران

از ۱۶۰ سال پیش که سوییپر های مکانیکی اختراع شده اند تا امروز تغییرات بسیاری یافته اند و سیستم عملکرد آنها بسیار پیچیده تر شده و دیگر برای ممانعت از انتشار گرد و غبار نیاز به مرطوب سازی سطوح با استفاده از شیوه های سنتی و دستی ندارند. دستگاه های سوییپر صنعتی به واسطه توانایی بالایی که در جمع آوری ریز ترین آلاینده ها دارند مانع از کاهش کیفیت هوا و انتشار ذرات ریز گرد و غبار در محیط می شوند. در ادامه به معرفی ۵ مدل از دستگاه های سوییپر صنعتی که محبوبیت فراوانی در بین کاربران دارند خواهیم پرداخت. این دسته بندی بر اساس نحوه عملکرد دستگاه در جمع آوری آلاینده ها، قدرت مانور آن و نحوه تخلیه مخزن زباله شکل گرفته است.



سوییپر صنعتی مکانیکی

سوییپر صنعتیدر سوییپر های مکانیکی برس مرکزی نقش مهمی در انتقال آلاینده ها به داخل مخزن زباله ایفا می نماید. در این مدل ها برس مرکزی آلاینده های هدایت شده به بخش میانی را بلند نموده و به داخل مخزن زباله منتقل می نماید. دستگاه های سوییپر صنعتی مکانیکی به واسطه عدم استفاده از سیستم مکش، در مقایسه با مدل های دیگر به سوخت کمتری نیاز دارند. این دستگاه ها مقاومت بالایی داشته و از این رو در برابر شرایط سخت کاری و سطوح ناهموار بسیار مقاوم می باشند. سوییپر های مکانیکی بر خلاف دیگر مدل های سوییپر صنعتی توانایی بیشتری در جمع آوری آلاینده های حجیم و سنگین دارند. از این سوییپر ها معمولا برای جمع آوری بقایای ساخت و ساز، شن و ماسه های پراکنده شده در اثر طوفان، جمع آوری شن ها و ماسه هایی که برای ایمنی در تردد خودرو ها و کاهش لغزندگی در فصول سرد و هم چنین در نظافت های متداول شهر به کار گرفته می شوند. البته این دستگاه در مقایسه با مدل های مجهز به سامانه مکش توانایی کمتری در جمع آوری ذرات بسیار ریز گرد و غبار دارد.

سویپر صنعتی مجهز به سیستم بسته جریان هوای احیا شده

سوییپر صنعتیدر این مدل از دستگاه های سوییپر صنعتی، جریانی از هوا به صورت فشرده و با سرعت بالا به داخل نازل جمع آوری آلاینده ها که در بخش میانی یا انتهایی دستگاه نصب شده است، وارد می شود. جریان هوای وارد شده در نازل، آلاینده ها را از روی زمین بلند نموده و در حین خروج از خرطومی متصل به مخزن آلاینده ها را به درون مخزن منتقل می نماید. در این مدل از دستگاه های جاروب خیابانی، جریان هوای فشرده تولید شده در یک چرخه بسته کاملا مستقل بوده و از این رو نیاز به منبع انرژی خاصی نداشته و هیچ گونه گاز سمی تولید نمی کند. این سوییپر صنعتی کاربرد گسترده ایی در نظافت های شهری و اماکنی چون خیابان ها و پارکینگ ها دارد. از این سوییپر تنها برای نظافت سطوح بسیار هموار می توان استفاده نمود. به عبارت دیگر برای نظافت خیابان ها یا سطوحی که دارای حفره و گودال می باشند، مناسب نمی باشد. علاوه بر این تنها قادر به جمع آوری آلاینده های ریزی می باشد که قادر به عبور از نازل و خرطومی مکش هستند.

سویپر مکشی

سوییپر صنعتیسوییپر مکشی نوعی مکنده بزرگ شهری می باشد. این سوییپر با مکش آلاینده های جمع آوری شده در بخش میانی دستگاه آنها را به داخل مخزن زباله هدایت می نماید. مخزن این دستگاه ها به واسطه جریان هوای ایجاد شده در داخل مخزن و ممانعت از عبور ذرات ریز گرد و غبار کاملا عایق بندی شده است. استفاده از سیستم پاشش آب در داخل مخزن و بر روی برس های جانبی می تواند تاثیر بسزایی در کنترل گرد و غبار داشته باشد. این سوییپر کارآیی و بازده بالایی در مکش آلاینده ها و ذرات ریز گرد و غبار در نزدیکی نازل مکش داشته و از این رو برای نظافت خیابان ها و معابری که دارای حفره و خلل و فرج می باشند گزینه مناسبی می باشد. نا گفته نماند که محدودیت در سایز دهانه ورودی نازل، مانع از جمع آوری آلاینده های درشت می گردد.

سوییپر های صنعتی فاقد سیستم پاشش آب

نظافت رستوران با سوییپراین مدل از دستگاه های سوییپر صنعتی، مجهز به فن کوچک و سیستم فیلتراسیون بوده و از این رو گرد و غبار منتشر شده بر اثر سیستم برس زنی را مکش می نمایند. این سوییپر ها توانایی بالایی در جمع آوری آلاینده های سنگین و حجیم داشته و از آنجایی که فاقد سیستم پاشش آب در کنترل گرد و غبار هستند به راحتی می توانند در هوا سرد و یا برای جمع آوری آلاینده های که در تماس با آب ماهیت آنها تغییر می کند مانند سیمان به کار گرفته شوند. قیمت این مدل از دستگاه های سوییپر صنعتی در مقایسه با سوییپر های مکانیکی بالاتر بوده و هزینه های تعمیر و نگهداری بیشتری دارند.

سوییپر صنعتی مجهز به سیستم احیای هوا برای کنترل گرد و غبار

سوییپر صنعتیاین سوییپر ها مجهز به سیستم احیای هوا برای کنترل گرد و غبار می باشند. البته این سیستم به تنهای توانایی لازم برای کنترل گرد و غبار را نداشته و از این رو از سیستم پاشش آب نیز برای کنترل گرد و غبار استفاده می نماید. اما میزان آب مصرفی در این مدل ها کم می باشد. قیمت این دستگاه های سوییپر صنعتی به خاطر تجهیز به سیستم فیلتراسیون و فن بسیار بالاتر از سوییپر های مجهز به سیستم احیا هوا بوده و به دلیلی پیچیدگی سیستم دستگاه، هزینه تعمیر و نگهداری بالاتری دارند.


لینک های مفید:

جاروب خیابانی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید