راه حل های نظافتی برای پرینتر های سه بعدی

راه حل های نظافتی برای پرینتر های سه بعدی

با پیشرفت علم و تکنولوژی، راه حل های نظافتی در بخش های مختلف دچار تغییر و تحول شده است. این راه حل ها با استفاده از تجهیزات نظافتی مانند جاروبرقی و به منظور ایجاد سطح بالایی از ایمنی می باشد. مکنده یا جاروبرقی های مخصوص به منظور نظافت پرینتر های سه بعدی یکی از این راهکار هاست که در این مقاله با جزییات مورد بررسی قرار می گیرد. نظافت پرینتر سه بعدی با دستگاه مکنده به بهترین نحو انجام می شود.

 

آیا پرینتر های سه بعدی به تجهیزات نظافتی نیاز دارند؟

نظافت پرینتر سه بعدی با جاروبرقیدستگاه پرینتر یا چاپگر سه بعدی، جسم قرار گرفته در یک اتاقک پر شده با پودر را تولید می کند. هر بار که جسمی ساخته می شود، چند وظیفه نظافتی به دوش افراد می افتد. این وظایف اغلب با چند هدف انجام می گیرد :

۱-دستیابی به بهترین کیفیت و تمیزی محصول

۲-صرفه جویی در هزینه ها با بازیابی مواد پودری استفاده نشده

۳-تضمین تمیزی محیط زیست و ایمنی کاربر

۴-اجتناب از آلودگی محصول

وظایف جاروبرقی صنعتی در نظافت پرینتر سه بعدی کدامند؟

مکنده صنعتیدر پایان فرآیند تولید محصول، چند مورد امور نظافتی است که با جاروبرقی صنعتی قابل انجام است :

۱-نظافت سلول تولید به منظور اجتناب از آلودگی پودر ها و بازیابی مواد استفاده نشده

۲-تمیز کردن داخل پرینتر و مخزن مواد پودری به منظور حفظ عملکرد دستگاه

۳-نظافت سطح زمین در پشت دستگاه

۴-تمیز کردن محصول نهایی و پاک کردن ذرات باقی مانده بر روی محصول و تضمین کیفیت آن

جاروبرقی های صنعتی پیشنهادی شرکت دلفین

برای انتخاب بهترین مکنده جهت نظافت پرینتر سه بعدی ، ابتدا باید نوع ذرات استفاده شده مورد بررسی قرار گیرد. شرکت دلفین از بهترین برند های تولید کننده انواع جاروبرقی و مکنده صنعتی در اروپا، مدل های مختلفی از دستگاه های خود را با توجه به نوع ذرات مورد استفاده ارائه نموده است.

مکنده صنعتینظافت با مکنده صنعتی مخصوص ذرات غیر قابل احتراق و نارسانا

این مواد پودری زیان آور نبوده و بنابراین با استفاده از یک دستگاه جاروبرقی صنعتی سه فاز به آسانی قابل بازیابی هستند. این جاروبرقی دارای واحد فیلتراسیون قوی و ظرفیت مخزن بالا می باشد.

مکنده مخصوص ذرات قابل احتراق و نارسانا

مکنده صنعتی قابل استفاده برای بازیابی و جمع آوری این نوع ذرات باید دارای گواهینامه ضد انفجار ATEX Zone 22 باشد تا ایمنی کار تضمین شود. مکنده های Zone 22 به دو بخش مهم فیلتر آنتی استاتیک و اتصال به زمین کامل مجهز شده اند.

مکنده صنعتی مخصوص ذرات رسانا و قابل احتراق

برای بازیابی این مواد، کمپانی دلفین دو گزینه پیشنهاد می دهد. پیشنهاد اول، استفاده از مکنده ضد انفجار Z20 است تا جمع آوری ذرات قابل احتراق بصورت کاملا ایمن انجام شود. مزایای دیگر این دستگاه، کارایی بالا و امکان استفاده مجدد از ذرات مکش شده بعد از الک کردن می باشد. گزینه پیشنهادی دوم شرکت دلفین، استفاده از یک سیستم خنثی کردن ذرات قابل احتراق است که در ادامه توضیح داده می شود.

سیستم ساکن کردن گرد و غبار قابل احتراق

این سیستم جدید شامل یک مخزن مکنده صنعتی (بصورت جداگانه هم در دسترس است) مجهز به چندین فیلتر می باشد. این فیلتر ها مواد مکش شده را ساکن کرده و ایمنی را در طول فرآیند نظافت پرینتر تضمین می کنند. در این سیستم جدید، ذرات استخراج شده بطور مستقیم در نفت راکد غوطه ور می شوند تا خطری را ایجاد نکنند. فیلتر PPL تخلیه آسان مواد جمع آوری شده را فراهم می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید