آشنایی با مزایا و کاربردهای سوییپر شهری

آشنایی با مزایا و کاربردهای سوییپر شهری

نظافت سطح خیابان ها و جاده ها یکی از مهم ترین چالش هایی است که سازمان های شهرداری با آن رو به رو هستند و روزانه افراد زیادی برای تمیز نمودن معابر شهری فعالیت دارند. در هر یک از معابر شهری روزانه هزاران خودرو تردد می کنند و این وسایل نقلیه به خودی خود خیابان ها را آلوده و سطح آسفالت را فرسوده می سازند. پاکسازی خیابان ها علاوه بر این که جهت ارتقای تمیزی و بهداشت محیط پیرامون زندگی ضروری است، بر حفظ کیفیت سطح خیابان و جاده نیز تاثیر می گذارد. دستگاه جاروی شهری مکانیزه یکی از جدیدترین و بهترین تجهیزات برای نظافت خیایان ها و جاده های وسیع بوده که مزایا و کاربردهای سوییپر شهری فراتر از جذابیت ها و زیبایی های بصری می باشد.

نظافت شهری، ضرورت ها و دشواری

فرآیند نظافت و پاکسازی محیط های شهری موضوعی بسیار حائز اهمیت است و اگر حتی برای یک روز خیابان ها و محله ها نظافت نشوند، با حجم بالایی از آلودگی و کثیفی مواجه خواهیم شد. از طرف دیگر تمیز نمودن خیابان ها و جمع آوری زباله ها از آن به روش دستی برای نیروهای انسانی امری دشوار و خسته کننده بوده که به مرور زمان و در بلند مدت مشکلات فیزیکی و بیماری های تنفسی را برای این افراد به وجود می آورد. رفع این مشکل با استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافتی آسان تر خواهد، هر چند مستلزم توجه بیشتر و اختصاص بودجه از سوی شهرداری ها و سازمان های مربوط است.

کاربردهای سوییپر شهری - سوییپر صنعتی شرکت ابراهیم
کاربردهای سوییپر شهری

ویژگی های سوییپر شهری

آشنایی بیشتر با کاربردهای سوییپر شهری مستلزم آشنایی با نحوه عملکرد و ساختار آن است. این دستگاه از سیستم برس زنی مکانیزه، دریچه های مکش هوا و سیستم فیلتراسیون تشکیل گردیده که برس های آن زباله و گرد و خاک را به داخل مخزن انتقال می دهند. از طرف دیگر برای اغلب این دستگاه ها دریچه های مکش هوا وجود تا هنگام حرکت و انتقال زباله، از انتشار گرد و خاک جلوگیری نماید.

مزایا و کاربردهای سوییپر شهری

دستگاه جاروب مکانیزه همانند یک کامیون طراحی و هدایت می شود که فرآیند نظافت را از ابتدا تا انتها بدون دخالت کاربر و تنها به صورت مکانیزه به انجام می رساند. چنین عملکردی نظافتی با کیفیت تر و ایمن تر ارائه می دهد. از مهم ترین مزایا و کاربردهای این ماشین نظافتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایمنی و سلامت عمومی

ایمنی عمومی در هر زمینه ای باید در اولویت قرار داشته باشد و به نوعی مهم ترین دغدغه هر ارگان یا سازمانی به شمار آید. گرد و خاک و زباله های پراکنده شده در سطح خیابان ها و جاده ها نه تنها بهداشت عمومی را مختلف می کند بلکه احتمال کاهش میدان دید رانندگان را به همراه خواهد داشت. در این میان سوییپر شهری با به حرکت در آمدن در سطح خیابان ها، زباله ها و آلاینده های پراکنده شده را با سرعت بالاتری جمع آوری می کند و در نتیجه محیط زودتر به سطح مطلوب از تمیزی می رسد.

سازگاری با محیط زیست

یکی از کاربردهای مهم سوییپر شهری که شاید کمتر آشکار شده باشد، از بین بردن ذرات و مواد خطرناک مانند ذرات فلزی یا شیشه ای است که به دلیل عبور و مرور زیاد وسایل نقلیه و یا تصادفات در سطح خیابان و جاده پراکنده می شود. وجود این ذرات در محیط می تواند برای محیط زیست، پرندگان، حیوانات اهلی، گیاهان و حتی هوا ،در صورت انتشار، زیان آور باشد. با توجه به این که دستگاه جاروب مکانیزه از طراحی صنعتی و سخت کار برخوردار است، زباله های سخت و خطرناک را به راحتی و بدون نیاز به هیچ گونه تماسی از سوی کاربر جمع آوری نموده و در مخزن نگه می دارد.

کاهش خسارت های خودرو از زباله ها

وجود هر نوع زباله ای در خیابان و جاده می تواند به وسایل نقلیه صدمه وارد کند که شایع ترین این آسیب ها سایش خودرو می باشد. علاوه بر این پرتاب ذرات و اشیا به سمت بخش زیرین وسیله نقلیه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. سوییپر شهری با حذف زباله های کوچک و بزرگ از خیابان به میزان زیادی از ایجاد خرابی ها و صدمه ها برای وسایل نقلیه جلوگیری به عمل می آورد.

جلوگیری از گرفتگی جوی ها

درصد قابل توجهی از زباله هایی که در جوی ها و راه آب ها وجود دارد از سمت خیابان ها وارد شده اند و سبب گرفتگی مجرای حرکت آب و در نتیجه جاری شدن سیلاب های کوچک و بزرگ در هنگام بارش می شود. جمع آوری زودهنگام زباله های خیابان نقش مهمی در جلوگیری از انسداد جوی ها و کانال ها ایفا می کند و اجازه نمی دهد گرفتگی در مسیر حرکت آب در جوی یا کانال ایجاد گردد.

کیفیت و سرعت عمل

کاربردهای سوییپر شهری تنها به موارد ذکر شده محدود نمی شود و نتایج مهم تری همچون کیفیت بالای نظافت و سرعت عمل را دارا می باشد. این رده از ماشین آلات مکانیزه نظافت صنعتی در مقایسه با جاروهای دستی گرد و خاک و زباله ها را با کیفیت بسیار بالا و بی رقیب جمع آوری می کنند و این پاکیزگی باکیفیت در مدت زمانی کوتاه به دست می آید.

کاربردهای سوییپر شهری
کاربردهای سوییپر شهری

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید