نگهداری و مراقبت از واترجت صنعتی در فصول سرد سال

نگهداری و مراقبت از واترجت صنعتی در فصول سرد سال

زمانی که دمای هوا کاهش می یابد، مراقبت از تجهیزات نظافت صنعتی نظیر واترجت صنعتی بسیار مهم می باشد. در این مقاله به چند نکته در مورد مراقبت و نگهداری از واترجت صنعتی برای حفظ کارایی دستگاه  در فصول سرد سال پرداخته می شود.

یک نکته بسیار مهم: هیچوقت نباید اجازه داده شود دستگاه واترجت صنعتی یخ بزند.

نکاتی برای پیشگیری از یخ زدن دستگاه واترجت صنعتی

اگر ممکن است، دستگاه واترجت صنعتی را در یک مکان گرم نگهداری کنید. درون موتور خانه ها، یک محفظه بسته با یک گرم کن برقی، صندوق عقب خودروها و درون اتاقک های کوچک، مکان های بسیار مناسبی برای نگهداری واترجت صنعتی می باشند. در واترجت های آب گرم مدل دیزلی، جرقه زن گرم کن دستگاه روشن است و یک گرمای کمی درون دستگاه ایجاد می کند. دریچه های خروجی را ببندید تا این گرما درون دستگاه باقی بماند. اگر یک لامپ گرمایشی یا یک لامپ هالوژن ۵۰۰ واتی در کنار موتور پمپ یا زیر محل نگهداری موتور قرار بگیرد، می تواند به گرم ماندن پمپ کمک کند. همچنین ورودی های دستگاه واترجت صنعتی را برای جلوگیری از سرد شدن درون دستگاه بپوشانید این عمل میتواند بسیار مفید باشد. البته این روش برای مواقعی مناسب است که خیلی سرد نباشد و برای مدت زمان کوتاه این عمل نیاز باشد.

نکته: به هیچ عنوان وسایل آتش زا و ذوب شدنی در کنار این وسایل گرمایشی قرار ندهید.

نصب یک موتور پمپ آب موجود موجب می شود که آب درون تانک در حرکت باشد و یخ نزند، وجود یک فیلتر نیز به این امر بسیار کمک می کند.

اگر واترجت صنعتی را درون خودرو نگهداری می کنید. داخل وسیله نقلیه خود را برای محافظت بیشتر در مقابل هوای سرد بپوشانید.

مکان نگهداری دستگاه کارواش اتوماتیک را در مقابل سرما ایزوله کنید.

هرگز اجازه ندهید مواد شیمیایی مورد استفاده در واترجت صنعتی یخ بزند. آن ها را درون جای خشک و گرم نگهداری کنید. ترکیبات مواد شوینده در هنگام یخ زدن از یکدیگر جدا می شوند.

اگر واترجت صنعتی یخ زد …

-اگر واترجت صنعتی یخ زد، بهترین حالت برای یخ زدایی استفاده از اشعه برای یخ زدایی و مایع شیشه شور می باشد. فقط باید توجه داشت که مایع شیشه شور ضد یخ باشد.

-تمامی تانک آب تمیز را از مایعات ضد یخ پر کنید.

-دستگاه را روشن کنید تا این مایعات ضد یخ درون دستگاه حرکت کنند.

-اگر واترجت صنعتی شما تانک آب نداشت مایعات را درون یک سطل ریخته و شیلنگ ورودی آب را درون آن قرار دهید.

-نازل را از لنس جدا کرده و درون مایع ضد یخ قرار دهید.

-به مدت دو دقیق به این شکل دستگاه را روشن کنید و با کمک گان و قطع و وصل مداوم آن، آب را پاشش کنید تا قسمت های یخ زده ذوب شوند. این عمل از پمپ، شیلنگ و سایر قسمت ها محافظت می کنند.

-راه حل بعدی که مناسب یخ زدایی قسمت های مختلف واترجت صنعتی می باشد، یخ زدایی با فشار هوا می باشد.

-لوله منبع ورودی آب را سعی کنید از زیر زمین عبور دهید.

-اگر شک کردید که آیا دستگاه واترجت صنعتی یخ زده است فرآیند زیر را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید:

-سعی کنید با دست پمپ را حرکت دهید و مطمئن شوید این چرخش روان است یا نه. وقتی دستگاه گرم و آماده بکار است این کار را نیز انجام دهید تا فرق یخ زدگی یا یخ نزدگی پمپ قابل تشخیص باشد. در هنگام این کار دستگاه را از برق کشیده تا دستگاه روشن شود.

-مشعل را روشن نکنید تا جریان آب برقرار شود. کنترلر های یخ زدگی ممکن است اجازه دهد که مشعل بدون جریان آب روشن شود. این عمل می تواند منجر به انفجار شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید