چگونه می توان لکه روغنی سطوح بتنی را با واترجت صنعتی از بین برد؟

چگونه می توان لکه روغنی سطوح بتنی را با واترجت صنعتی از بین برد؟

چگونه باید لکه های روغنی و رد لاستیک خودرو را از روی سطوح بتنی پاک کنیم؟ این مقاله در مورد نحوه شستشو و از بین بردن این قبیل لکه ها با واترجت صنعتی می باشد.

استفاده از مواد شوینده بسیار قوی می تواند برای از بین بردن این لکه های روغنی موثر باشد ولی کافی نیست. در ادامه مقاله، بهترین شوینده ها برای از بین بردن لکه های روغنی و همچنین راهنمای بهترین انتخاب دستگاه واترجت صنعتی ذکر شده است.

برای از بین بردن لکه های روغنی از روی سطوح بتنی باید به نکات زیر توجه کرد:

۱-واترجت صنعتی

واترجت صنعتی در انواع متفاوتی تولید و توزیع می شود ولی باید از بهترین نوع و با کیفیت ترین آن استفاده کرد. واترجت صنعتی تولید آلمان از کیفیت و ساخت خوبی برخوردار می باشند و دارای کاربرد بسیار زیاد هستند. واترجت ها در انواع برقی و بنزینی تولید می شوند که مناسب شستشوی لکه های سخت از روی سطوح می باشند. هر کدام از ان و نوع مزایای متفاوتی دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

برقی یا بنزینی

برای شستشوی لکه های روغنی از هر دو نوع واترجت برقی یا واترجت بنزینی می توان استفاده کرد. واترجت بنزینی از قیمت بالاتری نسبت به مدل برقی آن برخوردار است. این نوع واترجت صنعتی از قدرت بیشتری برخوردار می باشد عملیات با سرعت بیشتری انجام می شود. اگر وسعت فضای کار زیاد باشد و دسترسی به پریز برق نباشد برای سهولت عملیات شستشو و نظافت بهتر است از واترجت صنعتی بنزینی استفاده کرد. اگر از واترجت صنعتی برای شستشو خودرو و کارهای روزمره استفاده می شود مدل برقی آن مناسب تر از مدل بنزینی می باشد و بسیار مقرون به صرفه تر و از نگهداری راحت تری نسبت به واترجت بنزینی برخوردار می باشد.

فشار بار آب خروجی

واتر جتفشار بار موثر را می توان با نازل و فاصله لنس و نازل تا لکه، تنظیم کرد و در حالت کلی متوسط فشار بار باید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بار باشد.

دبی ورودی آب

دبی آب یکی از مشخصات مهم واترجت صنعتی می باشد. برای موثر بودن عملیات نظافت لکه های روغنی از روی سطوح بهتر است دبی ورودی آب بین ۶ تا ۱۰ لیتر بر دقیقه باشد.

کارواش آب سرد یا آب گرم

انتخاب بین واترجت آب سرد و واترجت آب گرم بستگی به بودجه خریدار دارد. استفاده از واتر جت آب گرم تاثیر بسیار بیشتری در از بین بردن آلودگی دارد و به نسبت کارواش صنعتی آب سرد گران تر می باشد و برای مصارف روزانه به صرفه نمی باشد.

نازل و لوازم جانبی

برای نظافت لکه های روغنی سطوح مورد نظر می توان از نازل مخصوص شستشوی کف استفاده کرد. این نازل فشار آب را در یک سطح دایره ای بر روی لکه به طور مساوی تقسیم کرده و سطح بیشتری را برای نظافت و شستشو پوشش می دهد. همچنین می توان از نازل دوار نیز استفاده کرد. به کمک این نازل می توان سخت ترین لکه ها را از بین برد و شستشو داد، این نازل آب را به صورت دوار بر روی سطح پاشش می کند و سرعت عملیات را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.

۲-آماده سازی سطوح قبل از استفاده از واترجت

واترجت صنعتیقبل از شستشو سطح کف و از بین بردن لکه های روغنی با واترجت صنعتی باید به نکات زیر توجه کرد:

جذب روغن با پارچه

اگر روغن به تازگی بر روی سطح ریخته شده باشد، باید با یک دستمال، تا آنجایی که می شود روغن را جذب کرد تا در منافذ سطح نفوذ نکند.

نظافت و شستشوی آلودگی های سست

به کمک یک واترجت صنعتی و یک نازل ۲۵ درجه می توان سطوح مورد نظر را پیش شستشو کرد و زباله های سست را از سطح جدا کرد تا محیط برای عملیات لکه بری آماده شود.

۳-شستشوی لکه های روغنی

در هنگام شروع کار به نکات زیر توجه شود:

مواد شوینده مناسب

کارواش صنعتیانتخاب مواد شوینده مناسب به عوامل و فاکتور های مختلفی بستگی دارد. مهمترین عاملی که باید دقت شود این است ک از زمان ایجاد شدن لکه چقدر می گذرد؟ هرچه زمان بیشتری از ایجاد لکه گذشته باشد به مواد شیمیایی قوی تری نیاز است. اگر نظافت این سطوح زودتر انجام شود نیازی به مواد شوینده قوی نمی باشد. در زیر به انوع مواد شوینده قابل استفاده برای از بین بردن لکه های روغنی اشاره می شود:

مواد شوینده رقیق کننده: برای از بین بردن لکه های سخت باید از مواد شوینده رقیق کننده استفاده شود. رقیق کننده یک ماده شوینده قلیایی می باشد که لکه های روغنی را در خود حل میکند و از بین می برد. برای استفاده از آن باید از راهنمای آن ها استفاده کرد. در بعضی مواقع با آب مخلوط می شود یا به سطح اسپری می شود یا به صورت معمولی استفاده می شود که باید چندین دقیقه بر روی لکه بماند و سپس با واترجت صنعتی سطح را شستشو کرد. برای لکه های خیلی سخت ممکن است تا چندین بار از این ماده استفاده شود.

مایع شوینده ظرف شویی: برای سطوح که لکه های سست تری دارند می توان از مایع ظرف شویی استفاده کرد. مقداری از این مایع با آب مخلوط می شود و بر روی لکه ریخته می شود و بعد از چندین دقیقه با کارواش صنعتی سطوح مورد نظر شستشو شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید