کفپوش چوبی به چه روش هایی نظافت و شستشو می شود؟

کفپوش چوبی به چه روش هایی نظافت و شستشو می شود؟

کفپوش چوبی، از جمله کفپوش های مورد استفاده در محیط های خانگی، اداری و ورزشی می باشد. پارکت ها و لیمنت ها از جنس چوب یا مشتقات آن ساخته شده و در مدل های مختلفی کنار هم قرار داده می شود. این کفپوش ها به مرور زمان دچار آلودگی شده و نیازمند نظافت و شستشو هستند. بی توجهی به این امور، حتی برای بهترین نوع این سطوح، به مرور زمان آنرا نا زیبا جلوه داده و در کاهش سطح بهداشت محیط موثر است. همچنین انجام ندادن نظافت و شستشوی منظم کفپوش چوبی، طول عمر آنرا کاهش داده و موجب تحمیل هزینه هایی به افراد می شود. در ادامه مقاله، به روش های مختلف نظافت و پاکسازی سطح پارکت و لمینت پرداخته می شود.

حفاظت از کفپوش در برابر آسیب های فیزیکی

کفپوش چوبی کفپوش چوبی، به آسیب های فیزیکی از وسایل سنگین حساس است. بنابراین برای جابجایی مبل ها یا اجسام دیگر به جای کشیدن آن ها بر روی زمین می بایست این وسایل را از زمین بلند نمود. همچنین راه رفتن با کفش هایی که پاشنه تیز دارند، می تواند به کفپوش چوبی آسیب برساند. در محیط هایی که تردد افراد زیاد است نیز، بهتر است برای به حداقل رساندن فشار اعمالی به کفپوش، فرش یا موکتی بر روی آن انداخته شود.

نظافت کفپوش چوبی

نظافت پارکت با جاروبرقیقدم اول در آغاز فرایند پاکسازی پارکت یا لمینت، جمع آوری گرد و خاک و زباله ها می باشد. قبل از این کار، باید هرگونه وسایل اضافی که مانع امر نظافت است، جمع شود. سپس نظافت زباله های درشت به صورت دستی و جمع آوری زباله های ریز و گرد و خاک کفپوش بوسیله جاروبرقی صورت گیرد. جاروبرقی مناسب برای پارکت و لیمنت، به یک دسته و کفی مخصوص برای این سطوح مجهز است. نظافت منظم و دقیق کفپوش چوبی بوسیله جاروبرقی موجب از میان رفتن آلودگی و گرد و خاک هایی می شود که نقش مهمی در ایجاد خش و آسیب به چنین سطوحی را دارند. جاروبرقی ها خانگی متعددی در دسترس هستند که مدل هایی با قدرت مکش بالا و سیستم فیلتراسیون قدرتمند کار آمد تر بوده و نتیجه بهتری در نظافت کفپوش دارند.

 

شستشوی کفپوش چوبی

بعد از نظافت محیط، نوبت به شستشو و پاکسازی سطح کفپوش می رسد. شستشوی با کیفیت و منظم این سطوح، موجب درخشندگی و زیبایی آن شده و بر افزایش سطح بهداشت موثر است. روش های معمول و سنتی در شستشوی کفپوش، استفاده از سطل آب و تی یا تی شو های جدید می باشد. استفاده از محلول های حاوی سرکه در از بین بردن آلودگی های عمیق پارکت ها، می تواند موجب آسیب به آن شود. بعد از پایان عملیات شستشو، می بایست رطوبت باقی مانده به خوبی خشک شود تا از جذب آن جلوگیری شود. استفاده از دستمال های نرم در این زمینه کاربردی بوده و آسیبی به کفپوش نمی رساند.

 

نظافت با اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتی مناسب برای کفپوش چوبیروش جدید شستشوی پارکت ها، استفاده از دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی می باشد. اسکرابر ها دارای سامانه پاشش آب و برس زنی سطح بوده و آلودگی ها را بطور کامل از کفپوش جدا می نمایند. مدل های مختلفی از این دستگاه ها در دسترس بوده که در این بین استفاده از اسکرابر های دستی کوچک در شستشوی کفپوش های چوبی محیط های کم وسعت کاربردی می باشد. به منظور جلوگیری از آسیب کفپوش، برس مورد استفاده این اسکرابر ها می بایست کاملا نرم باشد. جهت شستشوی لمینت تالار های پذیرایی و سالن های آمفی تئاتر که مقاومت بالاتری نسبت به پارکت دارند نیز زمین شوی ها کاربردی می باشند. دستگاه اسکرابر ، از قابلیت خشک کردن سطح در حین شستشوی آن برخوردارند. در نتیجه در کاهش خطرات احتمالی سر خوردن افراد و افزایش طول عمر کفپوش موثرند.

 

نظافت با پولیشر

شستشوی کفپوش با پولیشرزیبا سازی پارکت ها و لیمنت ها حس خوشایندی به افراد می دهد. برای انجام این کار، باید از وسایل و دستگاه هایی استفاده شود که بتوانند بدون آسیب به کفپوش، آنرا براق نمایند. دستگاه پولیشر صنعتی یکی از دستگاه های پر کاربرد در جلا دهی کفپوش های چوبی می باشد. این دستگاه علاوه بر جلا دهی سطح، شستشو و پاکسازی سطح را نیز انجام می دهد. در محیط های خانگی و همچنین مدارس، هتل ها و ادارات کم وسعت، این دستگاه بهترین گزینه برای شستشو و برق نمودن سطح می باشد.

 

لینک های مفید:

کفشوی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید