سوییپر نظافت صنعتی چگونه به کمک صنعت آمده است؟

سوییپر نظافت صنعتی چگونه به کمک صنعت آمده است؟

سوییپر نظافت صنعتی که نام دیگر آن جاروی مکانیزه خیابانی است، توانایی تمیز کردن آلودگی های مختلف شامل گرد و غبار و زباله های خشک را از سطح زمین دارد. سوییپر نظافت صنعتی برای تمیز کردن سطح زمین در مناطق شهری مانند خیابان ها، شهرک های صنعتی و یا شهرک های مسکونی به کار می رود و علاوه بر آن در محیط های بسته نیز می توان از این دستگاه بهره مند گردید. انواع گوناگونی از ماشین های مکانیزه نظافتی موجود است که با توجه به مقدار فضایی که نیاز به تمیز کردن دارد، انتخاب شده و به کار می روند. سوییپر صنعتی برای تمیز کردن سطوح هموار یعنی زمین استفاده می‌شود. برای تمیز کردن سطح زمین به کار بردن شیوه های سنتی و دستی بسیار طولانی و دشوار بوده که با اختراع این دستگاه ها سرعت فرآیند نظافت افزایش یافته و کیفیت بهداشت و تمیزی را در مقایسه با روش های سنتی چند برابر گشته است.

نحوه عملکرد سوییپر نظافت صنعتی

سوییپر نظافت صنعتی مکانیزه
سوییپر نظافت صنعتی

طراحی سوییپر نظافت صنعتی برای پاک کردن خیابان ها و جمع آوری پسماند های خشک می باشد. این دستگاه دارای برس مرکزی استوانه ای و برس های جانبی است که برس‌های کناری سوییپر دیسکی شکل هستند و با دارا بودن حرکت چرخشی به سمت دستگاه، گرد و غبار و آلودگی ها به مرکز و در نهایت به داخل مخزن جاروی مکانیزه هدایت می کنند. زمانی که جاروی شهری مکانیزه در یک سطحی که دارای زباله پراکنده است حرکت می کند برس هایی که در کناره دستگاه قرار دارند با حرکت دایره ای همه زباله ها را به مرکز دستگاه آورده و برس مرکزی که به شکل غلطک حرکتی بر خلاف حرکت دستگاه را دارد و با این نوع حرکت زباله ها را بلند می کند و به داخل دستگاه می فرستد و با این شیوه زباله سطح خیابان ها در داخل مخزن انباشته خواهد شد. این ماشین ها علاوه بر قدرت مکش بالایی که برای جمع آوری زباله ها دارند دارای دریچه های مکش هوا بر روی برس های کناری هستند که از انتشار گرد و خاک در حین جمع آوری زباله ها جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

 

تقسیم بندی سوییپر از نظر سیستم حرکتی

سوییپر نظافت صنعتی مکانیزه
سوییپر نظافت صنعتی

سوییپر نظافت صنعتی از نظر سیستم حرکتی به انواع مکانیکی و نوع موتوری تقسیم می شود. در نوع مکانیکی اصلا موتوری در دستگاه وجود ندارد و هیچ بخش از سوییپر نظافت صنعتی نیازمند موتور نیست و تمام نیرویی که باید دستگاه را رو به جلو حرکت دهد نیرو و توان بدنی انسان است و برای به کار انداختن لزومی به منبع برق یا سوخت فسیلی نخواهد بود. سوییپر نظافت صنعتی با حرکت دستی بدون شک نمی تواند طراحی با حجم بالا را داشته باشد و در اندازه های کوچک تر تولید می شود. نوع دیگری از سوییپر نظافت صنعتی سوییپر خودرویی است که به وسیله باتری یا سوخت فسیلی تامین نیرو می شود. این نوع دستگاه توان کارکرد زیادی دارد و می تواند فضاهای بسیاری را در مدت زمان مشخصی تمیز کند. این نوع از دستگاه ها به دلیل استفاده از باتری آلودگی زیست محیطی به دنبال ندارد و به همین دلیل برای مکان های سربسته بسیار مناسب است و نوع دیگر سوییپرهای خودرویی یعنی مدل های بنزینی و دیزلی جهت نظافت فضاهای باز مناسب هستند. ماشین های نظافتی صنعتی که برای تمیز کردن خیابان ها و مراکز صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا از این نوع بوده که با بنزین یا گازوئیل کار می کنند و یا دو گانه سوز می باشند. منبع انرژی این نوع دستگاه ها به راحتی در دسترس است و با کمک آن ها می توان مساحت های بزرگی را که آلوده گشته تمیز نمایند. این نوع دستگاه ها می توانند با قدرت بالایی سطوح را تمیز کنند.

 

 

تفاوت سویپر دستی و خودرویی

سوییپر نظافت صنعتی مکانیزه
سوییپر نظافت صنعتی

گام نخست در انتخاب ماشین آلات مکانیزه نظافتی مناسب برای محیط های شهری یا صنعتی، شناخت کامل دستگاه ها می باشد. مدل های متنوعی از سوییپر نظافت صنعتی وارد بازار شده است که گزینش بهترین دستگاه به شرایط کاری و محیطی بستگی دارد. مدل دستی و خودرویی دو نوع از این سوییپرها هستند که در مدل دستی هر شخص خودش دستگاه را حرکت می دهد و به جلو می برد؛ اما در مدل خودرویی مانند ماشین که فرد بر روی صندلی مخصوص نشسته و ماشین را هدایت می کند. نوع دستی می تواند به صورت مکانیکی باشد که با حرکت دست فرد حرکت کند و یا دارای موتور باشد که با کمک آن  ماشین حرکت کند. ممکن است با اماکنی رو به رو باشیم که دسترسی به منبع برق و یا سوخت وجود نداشته باشد، بنابراین وجود سوییپر نظافت صنعتی دستی بسیار موثر خواهد بود. مکان هایی که مساحت بیشتری دارد بهتر است از دستگاه های دستی موتوردار استفاده شود تا با سرعت بیشتری فرآیند نظافت انجام گیرد. نوع خودرویی سوییپر جهت نظافت سطوح وسیع و فضاهایی که به طور مداوم نیازمند پاکیزگی هستند، مناسب است. از تفاوت های مهم نوع خودرویی با دستی در این است که کابین مناسبی برای کاربر در این دستگاه تعبیه شده که شرایط بسیار مناسبی برای فرد را ایجاد کرده است و در شرایط آب و هوایی مختلفی می تواند کار کند. این نوع دستگاه ها تخلیه اتوماتیک بدون حضور دست را دارد و به این صورت امکان آلوده شدن فرد وجود نخواهد داشت.

 

 

ویژگی های برجسته سوییپر ها

سوییپر نظافت صنعتی مکانیزه
سوییپر نظافت صنعتی

سوییپر نظافتی صنعتی توانایی جارو کردن سطوح بسیار بزرگ را به دلیل فیلترهای بزرگ و کارآمدشان دارند و به دلیل بهره مندی از ساختار مناسب، تعمیر و نگه داری کم هزینه ای دارند. در زمان کوتاهی مسافت های طولانی تمیز خواهد شد و از طرف دیگر نوع جمع آوری زباله ها موجب می شود تا از ظرفیت مخزن دستگاه به طور بهینه استفاده به عمل آید. طراحی بسیار مناسب دستگاه موجب شده تا کاربر بسیار آسان با آن کار کند و کابین کاربر مجهز به تکنولوژی هایی جدید است. سوییپر نظافت صنعتی می تواند در انواع مراکز صنعتی، تجاری، مسکونی، درمانی، مساجد و اماکن ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد و تنوع در کاربرد را می توان از مهمترین ویژگی های این ماشین ها دانست. از دیگر ویژگی ها می توان به استفاده کمتر از نیروی خدماتی است و در نتیجه کاهش هزینه نیروی خدماتی اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید