نکات مهم در انتخاب سوییپر صنعتی و نکات کاربردی

نکات مهم در انتخاب سوییپر صنعتی و نکات کاربردی

نظافت مجتمع های اداری، سازمان ها و کارخانه ها بسیار مهم و همراه ا مشکلات بسیار زیادی می باشد به همین دلیل صاحبان این مراکز از راهکار های بهینه و مکانیزه برای عملیات نظافت استقبال می کنند. یکی از بهترین راهکار های برای نظافت سطوح و برطرف کردن مشکلات استفاده از سوییپر صنعتی می باشد. سوییپر دستگاهی می باشد که به کمک برس های موجود در زیر دستگاه سطح را جارو می زند و به درون مخزن انتقال می دهد. این مقاله به بررسی سوییپر و نحوه انتخاب مناسب ترین آن برای سطوح مختلف می پردازیم.

شناخت سطوح و آلودگی مورد نظر

در قدم اول باید در مورد سطوح و آلودگی مورد نظر شناخت پیدا کرد.

. آلودگی که سوییپر باید آن را نظافت کند.

. نوع سطح مورد نظر

. ابعاد محیط

اطلاع از سه نکته مهم در قسمت بالا می تواند رد انتخاب سوییپر بسیار مهم می باشد.

شناخت انواع سوییپر و انتخاب هوشمندانه

در ابتدا لازم است که تفاوت سوییپر های مختلف را دانسته و با ویژگی های مختلف دستگاه آشنا شد. سوییپرها به دو دسته اصلی سوییپر سرنشین دار و سوییپر دستی تقسیم بندی می شوند.

دستگاه جاروب سرنشین دار

این سوییپرها هم در محیط های مسقف و هم محیط های باز استفاده می شوند. این دستگاه ها برای اماکن بزرگ مانند پارکینگ ها و انبارها بسیار مفید هستند. سوییپر ها می توانند با بنزین، دیزل و یا باتری کار کنند. یکی دیگر از ویژگی های برتر این نوع دستگاه ها فشرده بودن آن ها است که باعث شده ابعاد نسبتا کوچکی نسبت به دستگاه های مشابه داشته باشند. با توجه به استفاده از این دستگاه ها برای کاربردهای مختلف، خصوصا در محیط های بزرگ، در زمان صرفه جویی خواهد شد.

دستگاه جاروب دستی

این نوع دستگاه ها برای اداره ها، سازمان ها و محیط های کاری بسیار مناسب می باشند. مهم ترین ویژگی این نوع سوییپر صنعتی این است که توانایی جمع کردن انواع خاک و شن و ضایعاتی مانند پیچ ها، ناخن یا کاغذ را دارند. یکی دیگر از موارد استفاده این نوع سوییپر صنعتی ، پاک سازی محیط های خیلی کوچک می باشد.

مزایای سوییپر صنعتی

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و نیاز به آموزش های خاصی ندارد. با استفاده از سوییپر می توان هر روز عملیات نظافت را انجام داد. سوییپرها به روش های دستی قدیمی ترجیح داده می شوند زیرا پاک سازی سطح زیادی در زمان کوتاهی انجام می شود. استفاده از سوییپر باعث صرفه جویی در زمان می شود به همین دلیل می توان سطوح بیشتری را نظافت کرد. این دستگاه با محیط نیز سازگاری دارد زیرا عمل جمع کردن و دور ریختن ضایعات فقط در یک حرکت انجام می شود. این محصولات برای محیط های سخت مانند محوطه های پارکینگ، مراکز خرید یا کارخانه ها مناسب می باشند. این دستگاه سوییپر صنعتی به صورت چند منظوره، ساخته شده اند و برای سطوح مختلف، از کف پوش های چوبی گرفته تا سطوح بتنی زبر استفاده می شوند. انتخاب یک سوییپر خوب نه تنها یک مزیت است بلکه در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه و پتانسیل می شود و سطح بهره وری را بالا می برد.

اهمیت استفاده از سوییپر صنعتی

مطمئنا خرید یک سوییپر برای محل کار در طولانی مدت دارای فواید بسیاری خواهد بود اما در زیر ۵ مورد از مهمترین آنان بیان شده است.

. راه حلی کارآمد برای پاک سازی: هنگامی که صحبت از پاک سازی جاده ها و مناطق تجاری باشد، سوییپر یک دستگاه ضروری است که این عمل را به بهترین نحو انجام می دهد. در نتیجه، ویژگی های مختلف و موتور قدرتمند دستگاه جاروب باعث شده است که پاک سازی سطوح کف، کاری بسیار ساده باشد.

. حداقل تجهیزات مورد نیاز برای سرویس و نگهداری: به دلیل این که این دستگاه ها از مواد با کیفیت بسیار بالا ساخته شده اند، نگهداری این سیستم ها و یا بخشی از آن ها نیاز به کمترین هزینه را دارد. بنابراین این ویژگی باعث می شود در هر زمان بتوان از این دستگاه ها استفاده کرد.

. ایمنی: امنیت کارکنان بسیار مهم است و باید مطمئن بود کسی که از دستگاهی استفاده می کند در موقع استفاده از آن امنیت کامل را دارد. ویژگی بارز این دستگاه ها ایمن بودن آن ها است که باعث می شود فرد بدون هیچ گونه مشکلی از دستگاه ها استفاده نمایید

. سهولت در استفاده: استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده بوده و نیاز به آموزش خاصی ندارد. به همین دلیل با کمترین زمان ممکن می توان کار با آن ها را فرا گرفت.

. استحکام و کیفیت: تنها مشکلی که در این دستگاه سوییپر صنعتی ممکن است به وجود آید، این است که گاها آسیب کمی به سطح آن وارد شود. این آسیب هیچ گونه تاثیری بر کیفیت کارایی دستگاه نخواهد داشت و فقط بر ظاهر آن تاثیر دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید