دستگاه نظافت صنعتی سوییپر و اسکرابر چه کمکی در ایجاد محیطی پاکیزه می کنند؟

دستگاه نظافت صنعتی سوییپر و اسکرابر چه کمکی در ایجاد محیطی پاکیزه می کنند؟

جهت انجام امور نظافتی دلایل متعددی برای بهره بری از اسکرابر و سوییپر صنعتی وجود دارد. حفظ نظافت و پاکیزگی محیط و سلامت افراد در انبار های صنعتی، کارخانه ها و … به منظور بالا بردن بازده کاری و بهبود کیفیت در امور نظافتی ضمن از بین بردن آلودگی ها و محافظت از سطح کف، یک تصویر مطلوب و ایده آل در ذهن مشتریان و کارکنان ایجاد کند. به طور میانگین یک کارخانه تولیدی در هر سال معادل ۹۳۱,۸۵۰ ساعت را صرف انجام امور نظافتی می کنند که ۵۵۱,۹۸۴ ساعت آن جهت شستشوی سطوح و تی کشیدن آن و ۳۷۹,۸۵۴ ساعت آن صرف جاروکشی، غبار روبی و جمع آوری زباله های سطحی که امری متداول در اداره ها و صنایع گوناگون است، می گردد. هم چنین زمانی که شما در نظر می گیرید هزینه های مربوط به امور نظافتی را جمع بندی کنید، متوجه بالا بودن هزینه نیروی انسانی و انجام نظافت توسط شرکت های خدماتی می شوید. از این رو دلایل فوق رویکرد شما را نسبت به استفاده از روش های سنتی نظافت صنعتی تغییر داده و به سمت دستگاه نظافت صنعتی نظیر اسکرابر و سوییپر گرایش می دهد تا ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری، و کاهش آن ها به کیفیت مطلوب و همچنین بهداشت بالای محیط دست یابید. به هر حال تعیین اینکه سویپر صنعتی ، اسکرابر یا ترکیبی از این دو متناسب با محیط مد نظرتان می باشد یا نه، به نیاز های نظافتی و انتخاب کارفرمایان بستگی دارد.

برخی عوامل اولیه در انتخاب دستگاه نظافت صنعتی

  • ابعاد ذرات و آلودگی های تولید شده و موجود در محیط
  • حجم و میزان آلودگی و گرد و خاک
  • نوع آلودگی موجود بر محیط (چربی، تر و خشک بودن، گرد و غبار و …)
  • جنس سطح مورد نظافت (آسفالت، سنگ، سرامیک، پارکت و …)

پس از اطلاع از حجم و میزان آلودگی و گرد و خاک و جهت از بین بردن آن ها، تصمیم اولیه انتخاب سوییپر یا اسکرابر مناسب است که اگر به درستی و با تحقیق اولیه انجام شود، نتایج مطلوبی از خود به جای خواهد گذاشت. برای مثال اگر در محیط مورد نظرتان تنها با گرد و خاگ سر و کار دارید و آلودگی و کثیفی خاصی شما را آزار نمی دهد، سوییپر جهت نظافت آن محیط برای شما مناسب تر است اما اگر از بابت بلند شدت گرد و خاک نگران هستید و یا سطح مد نظر دارای لکه های روغن و چربی می باشد استفاده از اسکرابر مناسب خواهد بود، زیرا با افزودن آب به محیط، سطح بالایی از نظافت و پاکیزگی را به ارمغان می آورد.

 

دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر ها از جمله بخش های مهم و تاثیرگزار در امر بهسازی سرویس نظافت شهری هستند. دستگاه هاه سوییپر صنعتی جهت جمع آوری زباله های کوچک، گرد و خاک، آلودگی ها، برگ درختان و در مجموع زباله های موجود بر سطح خیابان ها و گذرگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. سوییپرهای صنعتی همچنین در کمک کردن به کنترل و جمع آوری ذرات گرد و غبار و زباله های متصل به آنها بسیار موثر واقع شده اند. به طور معمول از سوییپر صنعتی جهت جاروب نمودن سطح انبار ها، کارخانه ها، پارکینگ ها و فضای باز شهرک های مسکونی و صنعتی استفاده می شود. سوییپر صنعتی دارای انواع گوناگونی است؛ اما عمده فعالیت تمام سوییپر ها که به آنها قدرت می بخشد، شامل چرخش برس های آن ها و جمع آوری آلودگی توسط برس های کناری، و انتقال این مواد به داخل مخزن توسط برس رولی مرکزی جهت نگهداری و جلوگیری از انتشار مجدد این مواد به محیط با توجه به مکان و نوع عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی است. برس مناسب دستگاه قابل سفارش و تعویض می باشد. از این رو در سوییپر های شهری که از نظر زمان کار و مکان متفاوتی که کار می کنند، لازم است تا از برس های قوی تر و محکم تری بهره ببرند. در سوییپر های پیشرفته به گونه ای فرآیند طراحی صورت گرفته است تا علاوه بر آلودگی ها و گرد و خاک موجود بر سطح به منظور به حداقل رساندن گرد و غبار دمیده شده در هوا کار کند. این چرخه ی نظافتی با یک فن قدرتمند و یا دمنده که تساوی هوا را بر قرار می کند آغاز می گردد. این هوای دمیده شده با گردش خود در فضای اطراف برس ها ادامه می یابد؛ ضمن آن که فرآیند برس زنی نیز آغاز می گردد. این فعالیت برس ها و نیز حرکت هوا، موجب انتقال مواد به داخل مخزن می گردد. همچنین وجود مکنده به دستگاه در جمع آوری هر چه بهتر فرآیند کمک خواهد کرد. قرار گیری زباله ها به دستگاه جهت دستیابی به بازده بالاتر کمک موثری می کند.

 

جدول

نظافت شستشو نظافت/شستشو
مواد سبک  *
سنگین یا مرطوب  *
کنترل گرد و غبار  *
روغن یا گریس  *  *
خطوط و رد های بر جای مانده بر زمین  *
مواد سبک به همراه روغن یا گریس  *

 

سوییپر صنعتی

چگونه اندازه و مدل سوییپرخود را انتخاب کنیم؟

هنگامی که شما تصمیم به بهره مندی از دستگاه سویپر صنعتی جهت جمع آوری گرد و خاک و نظافت سطح مورد نظر خود گرفتید، حال گام بعدی مشخص کردن ابعاد و مدل دستگاه مورد نیازتان است. با توجه به مسیری که در آن می خواهید فعالیت خود را انجام دهید، برگزیدن سوییپر سرنشین دار و یا دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پهنای نظافت که درواقع پهنای برس زنی دستگاه می باشد. از دیگر مواردی که در انتخاب مدل دستگاه مد نظر قرار می گیرد، به طور معمول برای سطوح با وسعت بالا و راهروهای با عرض بیش از ۸ متر، سوییپر صنعتی سرنشین دار توصیه می شود. در حالی که از سوییپر های دستی جهت کار در محیط های فروشگاهی و انبار های با فضای کم بهره می برند.

 

دستگاه اسکرابر صنعتی

زمین شوی صنعتی یا اسکرابر همانند سوییپر ها دارای مدل های دستی و سرنشین دار می باشد. اسکرابر به کمک سیستم پاشش آب و سامانه مکنده خود به شیوه های سنتی نظافت توسط تی و سطل آب پایان داده، و عصر جدیدی را به خصوص در صنایع بزرگ، اداره ها، بیمارستان ها و … در امر نظافت به وجود آورده است. سطوح سخت توسط اسکرابر صنعتی به راحتی مورد شستشو و نظافت قرار گرفته و پاکیزه می شود. خشک کردن سطوح بلافاصله پس از شستشوی از دیگر مزایای برتر اسکرابر ها به شمار می رود که علاوه بر ایجاد ایمنی رهگذران به هنگام شستشوی و نظافت محیط، از باقی ماندن رد پای افراد و تی بر زمین جلوگیری به عمل می آورد و هر نوع ماده موجود بر سطح زمین را به راحتی تمیز کرده و از بین می برد.

 

تاثیر موتور جلو برنده در اسکرابر هاIMG_2004

علت اصلی تجهیز دستگاه های اسکرابر به موتور جلوبرنده، بالا رفتن وزن کاری دستگاه، همگام با افزایش ظرفیت دستگاه است. با حضور موتور جلو برنده، کاربر انرژی کمتری را در حین انجام کار، صرف کرده و لذا کارایی وی بیشتر شده و مدت زمان بیشتری را نیز می تواند به طور مفید به انجام کار نظافتی بپردازد. علاوه بر این، هر چند سرعت حرکت این گروه از اسکرابر ها قابل تنظیم است اما در مجموع وجود موتور جلو برنده، باعث منظم شدن حرکت دستگاه به سمت جلو شده که در نتیجه آن، شاهد افزایش کیفیت شستشو خواهیم بود.

 

چگونه اسکرابر متناسب با محیط را انتخاب کنیم؟

همانند سوییپر ها، تعیین ابعاد اسکرابر نیز مطابق با نیاز موجود و پهنای محیط تحت نظافت است به گونه ای که به طور عمده از اسکرابر در شستشو و نظافت مکان های با وسعت بالا بمانند فروشگاه ها، بیمارستان ها و … استفاده می شود. پهنای برس، ظرفیت مخارن آب تمیز و آب کثیف و پهنای تی از جمله معیار های انتخاب اسکرابرها می باشند به طوری که دستگاه اسکرابر دستی برای محیط های کوچک یا متراکم و دستگاه های اسکرابر سرنشین دار برای محیط های وسیع کاربرد دارند.

 

دستگاه ترکیبی اسکرابر / سوییپر

دستگاه ترکیبی سوییپر اسکرابر

اگر شما برای محیط مورد نظر نیاز به امکانات و ویژگی های سوییپر و اسکرابر را به صورت هم زمان دارید، خرید این محصول نیازهای شما را به کل رفع می کند. خرید دستگاه سوییپر/اسکرابر قیمت بسیار کمتری را نسبت به خرید جداگانه هر کدام از دستگاه ها را دارد. و شما قادر خواهید بود به جای تهیه دو دستگاه نظافت صنعتی از یک دستگاه بهره برده و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری نیز به شدت کاسته می شود به طوری که ۵۰ درصد کاهش این هزینه ها را ضمن صرفه اقتصادی هنگام تهیه به مخاطب تقدیم می کند.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه نظافت صنعتی سوییپر و اسکرابر چه کمکی در ایجاد محیطی پاکیزه می کنند؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید