راه های نظافت محیط

راه های نظافت محیط

بسیاری از مردم از شروع ساخت و سازهای ساختمانی هیجان زده می شوند. اما چیزی که متوجه آن نیستند این است که عملیات ساخت و ساز دارای آلودگی های بسیاری است. این آلودگی ها به واسطه هوا در محیط های مختلف از جمله سطح شهر، داخل مراکز تجاری و داخل منازل نفوذ می کنند اما از آنجایی که میزان این پراکندگی محسوس نمی باشد. در مرور زمان باعث ایجاد بیماری های مختلف می باشد. بطورکلی ما از چهار نوع سوییپر های صنعتی به منظور نظافت و جمع آوری حداکثر آلودگی های محیطی ساختمانی و شهری استفاده می کنیم.

 

نظافت خیابانی – سوییپرخودرویی

امروزه نظافت خیابان ها و محیط های وسیع شهری اهمیت بسیاری دارد. جارو و نظافت کردن محیط با فشار زیاد برس های دستگاه بر روی سطوح باعث نظافت و جمع آوری هرچه بهتر زباله های شهری می شود. این دستگاه ها به دلیل داشتن سیستم مکش پر قدرت خود قابلیت نظافت و مکش تمامی زباله ها از داخل شیارها و سطوح ناهموار را دارا می باشند. در جلوی دستگاه قابلیت تعبیه برس متحرک وجود دارد که توانایی جمع آوری زباله ها در کناره های دستگاه و سطح های مختلف را دارا می باشد. بدین ترتیب دیگر در محیط شهری هیچ گونه آلودگی باقی نخواهد ماند.

 

نظافت صنعتی – سوییپر صنعتی

همان گونه که در محیط های بزرگ شهری از سوییپرهای خودرویی استفاده می شود در نظافت محیط های صنعتی و عمومی نیز از سوییپرهای صنعتی استفاده می شود که کوچکتر و کارکرد کمتری نسبت به سوییپر های خودرویی دارند. این جارو های صنعتی توانایی جمع آوری زباله های کوچک و گردوغبار از سطوح هموار مختلف را دارا می باشند. این جارو های صنعتی قابلیت جمع اوری زباله های کمتری از سوییپرهای خودرویی را دارند اما به دلیل کم حجم بودنشان در محیط های صنعتی و تولیدی بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نظافت بدون گردوغبار

نظافت صنعتی سطوح اگر به طور سنتی انجام شود باعث پخش شدن گردوخاک به محیط می شود اما در نظافت محیط های وسیع و شهری که از دستگاه های نظافت خودرویی استفاده می شود آب به صورت اسپری بر روی برس ها پاشش می شود و مانع از پخش شدن گردوخاک در محیط می شود. اگر چه در سویپر های صنعتی کوچکتر پاشش آب بر روی برس صورت نمی گیرد اما بر روی برس محفظه مکشی تعبیه شده تا از بلند شدن گردوغبار در محیط جلوگیری شود. بطور کلی نظافت با دستگاه های صنعتی به صورت کامل انجام می شود و هیچ گونه آلودگی به محیط باز نخواهد گشت.

 

سوییپر دستی

سوییپرهای دستی به دلیل اینکه دارای ابعاد کم و کوچک می باشند به منظور استفاده در محیط های خانگی و کوچک ساختمانی مناسب می باشد.سوییپر های دستی به منظور استفاده در محیط های باریک و پر پیچ و خم استفاده می شوند. این دستگاه ها دارای دسته حرکتی منعطفی می باشند که قابلیت تنظیم در چند زاویه مختلف را دارا می باشند. از این دستگاه برای نظافت زیر قفسه ها و مکان های تنگ نیز استفاده می شود. در مصارف کمی وسیع تر از دستگاه های سوییپر صنعتی استفاده می کنند که به علت داشتن قدرت نظافتی بالاتر و ظرفیت بیشتر مخازن دارای عملکرد بهتری می باشند. در نهایت استفاده از دستگاه های سوییپر خودرویی به منظور نظافت محیط های شهری و خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای قابلیت های گوناگون و وسیعی می باشد که به صورت کامل سطح شهر را تمیز می کند.

 

 

لینک های مفید:

سوییپر : لیستی از محصولات مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید