نورومارکتینگ با استفاده از خوشبو کننده هوا

نورومارکتینگ با استفاده از خوشبو کننده هوا

خوشبو کننده هوا در زمره ابزار بسیار کاربردی در ایجاد فضای مطلوب به شمار می رود که احساس خوب و خوشایندی روی روان افراد ایجاد می کند. نظر بر این که تأثیر استفاده از دستگاه خوشبوکننده هوا بر روحیه افراد انکارناپذیر جلوه می کند، موضوع به کارگیری آن نیز از نیازهای اجتناب ناپذیر و اساسی در محیط های مختلف است که در این مقاله به بررسی چگونگی ایجاد این حس مطلوب بر روحیه افراد پرداخته خواهد شد.

حس بویایی و خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبو کننده هواحس بویایی قوی ترین حس در وجود آدمی است که بخش وسیعی از حافظه را فعال می کند و انسان را وادار به یادآوری خاطرات گذشته می نماید. از جمله بوی چایی یا قهوه، بوی قالی و کتاب درسی، بوی ماشین نو، بوی اسکناس، ریحان و.. که به صورت آنی شما را به سوی خاطرات گذشته سوق می دهد و اثرگذاری مستقیم بر خاطره انگیزی و یادآوری شفاف آن دارد، در یک نظرسنجی مشخص شد که ۸۰ درصد از آقایان و ۹۰ درصد از خانم ها همیشه با استشمام یک عطر خاص یاد خاطره ای بسیار واضح در گذشته می افتند. با استفاده از اسانس هایی که بر روی دستگاه خوشبوکننده قرار گرفته می شود مخاطب به آسانی می تواند خود را در موقعیت دل خواه خاطرات خود تصور و احساس مطلوبی را برای لحظاتی تجربه کند، علاوه بر این سلامت خود را بالا ببرد و خطر افسردگی را از خود دور گرداند.

 

 

لزوم بهره گیری علم نوروماکتینگ یا بازاریابی عصبی از حس بویایی با خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبوکننده هوامرکز لذت (preasure center) در مغز انسان کشف شده که فعالیت های مؤثر در ایجاد احساس شادی انسان را بر عهده دارد. این علم از ترکیب علم اعصاب و روانشناسی و بازاریابی تشکیل شده و به طور کلی عملکرد مغز و واکنش های مرتبط با آن را به نسبت طیف وسیعی از عوامل نشان می دهد که در حدود ۹۵ درصد از تصمیمات ما در ضمیر ناخوداگاه و ناهوشیار در این قسمت اتفاق می افتد.

 

پیوند بین میان علم نوروماکتینگ با استفاده خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبوکننده هوابوی خوش از دکوراسیون بیرونی و داخلی رستوران بسیار مهم تر می باشد، همواره  محیط کاری صاحبان رستوران مملو از بوی روغن سوخته یا غذا است که استشمام این بو برای مشتری تازه وارد در این محیط حس دافعه ایجاد می کند، به همین دلیل گاهی شاهد هستیم که بسیاری از مشتریان به محض ورود به رستوران از آمدن و  غذا خوردن در این مکان پشیمان می شوند. تمام احساسات آدمی منوط به استشمام بوهایی می باشد که در طول روز حس می کند و این خصوصیت از عوامل نامرئی و بسیار مهم در علم نورومارکتینگ به شمار می آید. به طور مثال:
۱- نصب دستگاه خوشبوکننده هوا در رستوران با اسانس نان جهت پخش بوی تازه نان
۲- استفاده از بوی چرم به منظور استفاده در فروشگاه های چرم کیف و کفش،
۳- بوی دارچین با ایجاد حس گرمی برای فروشگاه محصولات کمربند لاغری،
۴- بوی چوب برای لوکس فروشی ها و فروشگاه های ماشین

دلیل پخش این بو ها در این مکان ها صرفاً برای ایجاد حس خوب و مثبت در مشتری و ماندگاری بیشتر در محیط و در نتیجه ایجاد میل خرید در او می باشد .

تأثیر ماندگاری اسانس در روحیه مشتری توسط خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبوکننده هوابوی خاص خوشبوکننده هوا این قدرت را دارد که برای کسب و کار شما هویت ایجاد کند و استفاده همیشگی از یک رایحه برای ایجاد رونق در کسب و کار از مزیت های بالایی برخوردار است تا مشتری ناخودآگاه با استشمام این عطر خاص به یاد مکان و کالایی درگذشته بیافتد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید