جمع آوری آلودگی های محیطی با جاروبرقی های صنعتی

جمع آوری آلودگی های محیطی با جاروبرقی های صنعتی

جاروبرقی دستگاهی است که با ایجاد فشار مخزن به صورت منفی باعث مکش آلودگی به داخل خود می شود. دستگاه های جاروبرقی صنعتی در انواع گوناگون طراحی و تولید شده اند و در نتیجه آن دارای کارکردهای مختلفی می باشند. یکی از این کارکرهای خاص این تجهیزات جمع آوری مایعات و مواد اشتعال زا بوده که در این زمان از دستگاه هایی با نام Ex نام برده می شود. این نوع از مکنده ها با ایجاد ضریب امنیت لازم، در انواع و تجهیزات مختلفی ارائه می گردند ولی در مجموع تمامی آن ها مجهز به قطعات و مدارات ضد الکتریسیته ساکن بوده و علاوه بر قطعات دستگاه تمام قسمت های بدنه با سیم به هم متصل و در نهایت به زمین وصل می باشند که باعث تخلیه تمامی بار الکتریکی از دستگاه به زمین می شود. سیستم نظافتی دستگاه های جاروبرقی صنعتی در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده اند.

فیلتر دستگاه های جارو برقی از جنس پلی استر یا کاغذی است که در مدل های تجاری و خانگی به صورت کیسه ای یا کاغذی تولید شده و یا در مدل های نیمه صنعتی و صنعتی به صورت ستاره ای و یا کارتریجی می باشند. در اکثر مکنده ها قابلیت فیلتراسیون هوا علاوه بر فیلتر اصلی دستگاه نیز میسر می باشد به گونه ای که علاوه بر مخزن جمع آوری زباله فیلتری بر روی دستگاه با میزان جداسازی ۰.۳ میکرون به نام هپا نیز قرار می گیرد که علاوه بر انسداد آلودگی ها باعث تصفیه هوای محیط تا ۰.۳ میکرون می شود. فیلتر هپا به عنوان فیلتر ثانویه و یا فیلتر ایمنی شناخته می شود که متناسب با نوع عملیات بر روی دستگاه مکنده صنعتی نصب می گردند. به این معنا که در صورت جمع آوری مواد ریز و پودری باید فیلتر ایمنی مورد استفاده قرار گیرد.

فیلتراسیون جارو برقی صنعتی

جاروبرقی

بسیاری از مردم نمی دانند که امروزه جاروبرقی های صنعتی در دسترس عموم به منزله نظافت و جمع آوری زباله ها و گرد و غبار تا ۹۹.۹ درصد قرار دارد که امکان فیلتراسیون ذرات و گرد و غبار تا ریزترین ذرات در حد ۰.۳ میکرون توسط فیلتر هپا فراهم می شود. چرا که این میزان قدرت پاک کنندگی برای اکثریت عموم فراتر از حد انتظار و تصور است. فیلتر هپا با قدرت مهار کنندگی و جذب بسیار بالای آلودگی امکان فراهم نمودن محیطی امن و سالم را خصوصا برای افراد دارای آلرژی و حساسیت را دارد. به طور معمول فیلترهای استاندارد هپا در تجهیزات پزشکی، خودرو، خانه و هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی جهت بهبود کیفیت و افزایش عملکرد جاروبرقی

نظافت رفت و برگشتی: نظافت بیش از چند بار یک نقطه باعث می شود تا آلودگی ها و موادی که در بار اول جمع آوری نشده اند به طور کامل از سطح جدا شده و نظافت به صورت کامل انجام شود.

جاروبرقی

تخلیه به موقع کیسه : تخلیه به موقع کیسه باعث می شود تا قدرت مکش جاروبرقی در حین کارکرد با حداکثر توان ممکن صورت پذیرد چراکه پر بودن کیسه زباله جاروبرقی باعث می شود تا از میزان قدرت مکش دستگاه کاسته شود. مناسب ترین زمان جهت تخلیه کیسه زباله جاروبرقی پر بودن نصف کمی بیشتر کیسه زباله داخل جاروبرقی است که نظافت به موقع آن باعث افزایش راندمان و قدرت نظافتی می شود.

تعویض فیلتر به صورت دوره ای: فیلتر های جمع آوری زباله در جاروبرقی ها دارای قابلیت شستشو می باشند اما بطور معمول سعی کنید هر ساله فیلتر دستگاه را تعویض نماید چرا که عدم کارکرد صحیح فیلتر باعث می شود تا جمع آوری و تصفیه هوا بطور کامل انجام نگیرد. وظیفه فیلتر هپا در جاروبرقی ها علاوه بر کیسه جمع آوری زباله باعث مسدود سازی ریز ترین آلودگی ها در حد ۰.۳ میکرون می شود و تعویض این فیلتر در بازه زمانی مناسب باعث افزایش قدرت فیلتراسیون می شود.

لینک های مفید:

جارو برقی صنعتی: فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید