پارچه تنظیف چیست؟

پارچه تنظیف چیست؟

نظافت و شستشوی سطوح آلوده و پاکسازی آن ها از هر نوع آلاینده ای بسیار مهم است. فرآیند نظافت به روش های متفاوتی انجام می گیرد که از رایج ترین شیوه های نظافت استفاده از تجهیزات سنتی شستشو می باشد. برخی از این تجهیزات عبارتند از: تی و سطل، تنظیف و… ، اما می بایست در انتخاب این ابزار های نظافتی از همه مهمتر آشنایی با انواع پارچه تنظیف علم و دقت کافی داشت تا درصورت استفاده از ابزار غلط، نظافت موجب آسیب به سطوح نشود. به همین دلیل شرکت filmop که یکی از فعال ترین برند های تولید محصولات نظافتی و ترولی نظافت است، تنظیف هایی تولید کرده است که با توجه به استاندارد های موثر در نظافت ارائه گشته اند. در ابتدا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که اصلا پارچه تنظیف چیست ؟ دستمال تنظیف عنوانی است که به انواع پارچه هایی اطلاق می شود که در امر نظافت محیط هایی نظیر منازل،کارگاههای صنعتی ، مکانیکی ،نقاشی ، بیمارستانها و … مورد استفاده واقع می شوند.

دستمال تنظیف چیست و چه کاربردی دارد

تنظیف ها نوع دیگری از پد های نظافت صنعتی می باشند که در اماکن متفاوتی مانند اماکن صنعتی و خانگی کاربرد دارند. کاربرد پارچه تنظیف در هر کدام از این محیط ها متفاوت هستند و به همین دلیل چند در انواع متفاوت از تنظیف طراحی و ارائه شده اند. پارچه های نظافتی مناسب گردگیری، خشک کردن و شستشو انواع این منسوجات نظافتی می باشند که هرکدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

پارچه تنظیف برای گردگیری

انجام فرآیند گردگیری به طور کامل و با بهترین نتیجه، مستلزم بکارگیری تجهیزات نظافت صنعتی مناسب است تا پس از انجام این نوع نظافت، آثار غبار و آلودگی به طور کامل از بین رود. پارچه های نظافتی بخصوصی به منظور گردگیری از هر نوع سطوح طراحی شده اند. انواع پارچه تمیز کاری به طور معمول به منظور گردگیری روزانه و سریع استفاده می شوند و در صورتی که گرد و غبار عمیق تر باشد، می توان این پارچه ها را با آب و مواد شوینده استفاده کرد.

پارچه مناسب خشک کردن

گاهی اوقات نیاز است تا مایعات از سطحی جمع آوری شوند. به همین دلیل نیاز است تا از دستمال تنظیف هایی که از قدرت جذب بالایی برخوردارند استفاده شود. پارچه های خشک کن و نظافتی filmop علاوه بر خشک کردن کامل توسط قدرت جذب فوق العاده، می توانند برای سطوح  پولیش سطحی ایجاد کنند و پس از نظافت سطح از کدر بودن خارج گردانند. همچنین به منظور پولیش سطوح کف میتوانید از پولیشر صنعتی ابراهیم کمک بگیرید. در ادامه عکس پارچه تنظیف را برایتان آورده ایم که در رنگ های متنوعی ظاهر شده اند.

عکس پارچه تنظیف

فرایند شستشو به کمک پارچه تنظیف

گاهی اوقات نیاز است تا در فرآیند شستشو از پارچه های نظافتی استفاده شود. این نوع از پارچه ها  می بایست علاوه بر قدرت جذب بالا به منظور زدودن آلودگی ها از سطوح، قدرت پاک کنندگی نیز داشته باشند تا بتوانند سطوح آلوده را به طور کامل پاکیزه گردانند. امروزه به منظور شستشو و نظافت سطوح با مساحت بالا مانند کارخانجات و مجتمع های بزرگ مسکونی به جای استفاده از روس های سنتی، از دستگاه هایی مانند نماشوی صنعتی استفاده می کنند.

دسته بندی تنظیف نظافتی از نظر نوع رنگ

حال که قهمیده ایم تنظیف کار چیست نیاز است بدانیم که رنگ و طراحی هر کدام این تنظیف ها مناسب انجام چه کاری است. در برخی از برند های تولید کننده تجهیزات نظافتی، رنگبندی های این تجهیزات نشان دهنده برخی از ویژگی های موجود در آن ها می باشد. در پارچه های نظافتی نیز رنگ ها نشان دهنده ویژگی های خاصی هستند:

۱- پارچه های آبی مناسب برای کار در محیط های نرمال مانند نظافت صندلی، میز، شیشه و… می باشند.

۲- پارچه های سبز قابل استفاده در صنایع غذایی مانند کارخانجات صنایع غذایی، کافی شاپ، رستوران و… هستند.

۳- پارچه های زرد رنگ به منظور شستشوی سطوح سرویس بهداشتی طراحی گشته اند.

۴- پارچه های قرمز قابل استفاده در محیط هایی با سطح بهداشت بالا تر مانند سنگ توالت و… می باشند.

مدل های متفاوت تنظیف نظافتی Filmop

این پارچه های نظافتی که تولید شرکت فیلموپ هستند، انواع گوناگونی دارند که هر کدام کاربرد خاصی داشته و مناسب استفاده در مکانی خاص و به منظور نظافت سطوحی مخصوص می باشند. در ادامه انواع متفاوت را بیان کرده و بررسی خواهیم کرد.

مدل Dual – T

این مدل تشکیل شده از دو بخش نرم و زبر می باشد که بخش زبر مناسب خراشیدن آلودگی های ماندگار است. دمای مناسب برای شستشوی این پد ها حداکثر ۹۰ درجه می باشد و قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب هستند. جنس الیاف این پارچه های نظافتی از میکروفایبر بوده و وزن آن ها ۲۵۰ گرم است. همچنین ابعاد این مدل از تنظیف های نظافتی ۴۰*۴۰ سانتی متر است.

مدل Multi – T

این مدل از پارچه های نظافتی در انواع گوناگونی ارائه گشته است. هر کدام از این مدل های Multi-T به منظور انجام فرآیندی خاص با ویژگی ها و ابعاد متفاوت طراحی گشته اند. مدل Multi-T در ابعاد ۴۰*۴۰ ارائه شده است و وزن آن ۲۵۰ گرم است.  نوع جدید تری از این مدل ارائه گشته است که Multi-T Light نام دارد و در ابعاد ۳۸*۳۸ و وزن ۲۲۰ گرم و همچنین بسته بندی متفاوت (از حیث تعداد تنظیف موجود در یک بسته) تولید شده است و تنها رنگ تولید شده از این نوع آبی می باشد. نوع سوم از این مدل، در ابعاد بزرگتر ۵۰*۶۰ طراحی و تولید گشته است؛ این نوع که Multi-T Maxi نام دارد ۲۵۰ گرم بوده و بسیار مقاوم و نرم بوده و سایز آن بزرگ است. نوع دیگری از مدل Multi-T وجود دارد که آنتی باکتریال بوده و با استفاده از ضدباکتری ها، رشد قارچ ها و باکتری ها را مهار می کند؛ مدل Multi-T Antibacterial برای نظافت سطوح بسیار آلوده مناسب است.از ویژگی های مشترک همه انواع این مدل می توان به قابلیت استفاده به صورت خشک و مرطوب، دمای شستشوی حداکثر ۹۰درجه و الیاف میکروفایبر متشکل از ۸۰% پلی استر و ۲۰% پلی آمید اشاره کرد.

استفاده از انواع پارچه های تنظیف

مدل Silky – T

یکی از کاربردی ترین مدل های دستمال های نظافتی filmop می باشد که بسیار مقاوم بوده و برای نظافت هر سطحی و در هر محیطی مناسب اند. جنس این پارچه ها از میکروفایبر مرغوب متشکل از ۷۰% پلی استر و ۳۰% پلی آمید است و وزن آن ۲۰۰ گرم می باشد. ابعاد این پارچه ها ۳۰*۴۰ سانتی متر می باشد و در رنگ های آبی، سبز، زرد و قرمز قابل ارائه است. این تنظیف قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب بوده و حداکثر دمای شستشوی آن ۹۰ درجه می باشد.

مدل Free – T

این مدل از ارزانترین مدل های تنظیف های نظافتی بوده و نسبت به انواع دیگر مقاومت کمتری دارد. نیمه-یکبار مصرف بوده و نباید از آن بیش از ۳ بار استفاده کرد. وزن آن ۱۳۰ گرم است و به دلیل ارائه در رنگ های متفاوت قابلیت نظافت همه سطوح را دارد. ابعاد این تنظیف ها ۳۰*۴۰ بوده و قدرت جذبشان دو برار مدل های دیگر است. این مدل قابلیت استفاده به صورت مرطوب و خشک را دارد و حداکثر دمای مناسب برای شستشوی آن ۶۰ درجه می باشد.

مدل های قابل استفاده تنظیف به صورت مرطوب

انواع کاربردی دیگری از تنظیف های نظافتی محصول برند Filmop تولید شده اند که تنها به صورت مرطوب قابل استفاده بوده و امکان نظافت به صورت خشک را ندارند. این پارچه ها در مدل های گوناگونی ارائه شده که در ادامه باذکر انواع آنها، به بررسی ویژگی هر یک می پردازیم:

۱- مدل Steel-T : مناسب برای نظافت سطوح براق، استیل، سرامیک و…

۲- مدل Profi-T : مناسب برای چربی زدایی و پاکسازی شیشه و سطوح صیقلی

۳- مدل Glass-T : مناسب برای سطوح شیشه ای چرب و قابل استفاده به منظور پاک کردن شیشه عینک

۴- مدل Cristal-T : قابل ارائه در رنگ زرد و مناسب برای نظافت بدون باقی ماندن لکه

۵- مدل Slide-T : قابل ارائه در رنگ زرد، مقاوم در برابر مواد شوینده و سفید کننده و قابل استفاده برای همه انواع سطوح

۶- مدل Fast-T : قابلیت جذب آلودگی و غبار، مقاوم و قابل ارائه در رنگ آبی

۷- مدل Basic-T : ارائه شده در رنگ سبز و مناسب نظافت سطوح ظریف

4 دیدگاه دربارهٔ «پارچه تنظیف چیست؟»

  1. با سلام
    انواع کاربردی از تنظیف‌های نظافتی محصول برند Filmop تولید شده‌اند که تنها به صورت مرطوب قابل استفاده بوده و امکان نظافت به صورت خشک را ندارند مانند مدل Steel-T، مدل Profi-T، مدل Glass-T، مدل Cristal-T، مدل Slide-T، مدل Fast-T، مدل Basic-T. جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس ۰۲۱-۸۷۱۸۴ بگیرید.

  2. سلام وقت بخیر
    فرق اصلی پارچه تنظیف با دستمال معمولی چیه؟ آخه تفاوت قیمت مدل های مختلفش خیلی زیاده!!
    ممنون از توضیحتون

  3. سلام
    پارچه تنظیف Filimop با توجه به ساختار تولید، قابلیت بیشتری در جذب آلودگی ها دارد، همچنین این نوع دستمال نظافتی بعد از استفاده پرز و گرد از خود به جا نمیگذارد. برای اطلاع از سایر مزایا و تفاوت های دستمال تنظیف و دستمال معمولی، با کارشناسان فروش به شماره ۸۷۱۸۴-۰۲۱ در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید