انتخاب اسکرابر یا سوییپر

انتخاب اسکرابر یا سوییپر

قبل از انتخاب یک دستگاه نظافتی، شما باید نوع نیاز خود را مشخص نمایید که آیا نظافت به صورت جمع آوری گرد و غبار و زباله های محیطی است یا این که سطوح کف باید شستشو و سایش شوند. در مرحله بعدی نوع محیط نظافتی و میزان مساحت آن اهمیت دارد. نظافت توسط ماشین آلات صنعتی نظافتی به صورت رفت و برگشتی صورت می پذیرد. نوع کارکرد محیط نظافتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که میزان شلوغی و رفت و آمد در مراکز صنعتی و تجاری بیشتر از مراکز مسکونی می باشد و انجام نظافت به روش های سنتی دشوار خواهد بود. به همین علت از ماشین آلات نظافت صنعتی استفاده می شود که علاوه بر انجام چندین کار نظافتی اعم از شستشو، برس زنی و خشک کردن به طور همزمان با سرعت بسیار بالا، دقت و پایداری بسیار بالایی نیز دارد. شکل ظاهری محیط آلوده بر انتخاب دستگاه تاثیر گذار است زیرا نحوه تمیز کردن مکان های باریک و کوچک با اماکن بزرگ و وسیع تفاوت دارد. دستگاه های اسکرابر در مدل های باتری دار و برقی طراحی و ساخته شده اند و تفاوت این دو نوع در میزان کارکرد، قدرت مانور دستگاه و دسترسی به منبع برق می باشد. مدل های برق دارای کارکردی پایدار و مداوم هستند و مدل های باطری دار به دلیل عدم وجود سیم در حین کارکرد دارای قدرت مانور بیشتری می باشند.

 

عملکرد اتوماتیک دستگاه های نظافتی (اسکرابر – سوییپر)

اسکرابر سوییپر

با توجه به اینکه نیاز به امر نظافت و شستشو اجتناب ناپذیر است نوع انجام آن نیز بسته به شرایط، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دستگاه های نظافتی دارای عملکرد چند برابری نسبت به نیروی انسانی می باشند که خود دلیل بزرگی برای استفاده از این ماشین آلات مکانیزه به جای نیروی انسانی است. به کار گیری دستگاه های نظافتی باعث کاهش نیروی کاری و افزایش توان نظافتی می شود. دستگاه های نظافتی به شیوه ای اتوماتیک تمامی امور نظافتی را به صورت دقیق و پر قدرت انجام می دهند. این نظافت در سوییپرها به صورت جمع آوری گرد و غبار و زباله ها به صورت اتوماتیک و نگه داری در مخازن خود جهت تخلیه در مکانی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. در اسکرابر ها چندین عملیات نظافتی به صورت برس زنی سطوح مختلف به همراه مواد شوینده، جمع آوری و مکش آلودگی و خشک کردن سطوح به طور همزمان صورت می پذیرد. که این امر باعث می شود تا سطوح بلافاصله پس از شستشو و برس زنی قابل استفاده باشند. به طوری که انجام تمامی این مراحل توسط کاربر به صورت دستی غیر ممکن است و نیازمند صرف زمان بیشتری خواهد بود. از آن جایی که در مراکز شلوغ پر رفت و آمد انجام نظافت به صورت پیوسته و مداوم ضرورت داشته که ممکن است راندمان و توان کاری نیروی انسانی به اندازه کافی نباشد. بنابراین تنها راه نظافتی کارآمد ممکن، استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی می باشد.

بطور کلی استفاده از هر دو نوع دستگاه در مراکز گوناگون صنعتی و تجاری به صورت مکمل، دارای اهمیت زیادی می باشد. چرا که اول با استفاده از سوییپر های صنعتی، تمامی زباله ها و گردو غبار سطوح به طور کامل جمع آوری شده و پس از آن دستگاه های اسکرابر توسط سیستم برس زنی خود باعث درخشندگی و شفافیت سطوح می شوند. نظافت و جمع آوری زباله های خشک بهتر است قبل از استفاده از اسکرابر انجام شود چرا که باعث عملکرد بهتر و سریعتر دستگاه اسکرابر می شود. ناگفته نماند دستگاه هایی با انجام هر دو عملکرد (سوییپر و اسکرابر) موجود می باشند که هر سه عملکرد نظافت، شستشو و خشک کردن را بطور همزمان انجام می دهند. انجام هر سه عمل به طور هم زمان باعث صرفه جویی در نیروی کاری، زمان، مواد نظافتی، انرژی و هزینه های شما می شود. شایان ذکر است که هزینه دستگاه در مدت کوتاهی باز گشته و انجام تمامی امور نظافتی به وسیله یک کاربر با کمترین هزینه و زمان ممکن صورت می پذیرد. پس دیدتان نسبت به خرید دستگاه های نظافتی به صورت ابزاری کارآمد و سرمایه کاری باشد.

 

تعمیر و نگهداری دستگاه های نظافتی

اکثر کاربران نگران نگهداری و استفاده از این دستگاه های نظافتی به طور صحیح و کارآمد می باشند در حالی که این دستگاه ها با کارکرد مکانیکی خود دارای عملکردی بی نقص و عیوب بسیار کمی هستند. به جهت مکانیکی بودن اکثر قطعات این دستگاه ها میزان خرابی پایین بوده و تا مدت ها بسته به نوع استفاده از دستگاه نیاز به تعمیر و نگهداری نخواهد بود. ناگفته نماند که نظافت و شستشوی قسمت های مصرفی در پایان هر بار استفاده می تواند باعث افزایش راندمان و عمر مفید دستگاه شود. پس شما می توانید پس از هر بار استفاده، مخازن و تیغه لاستیکی مکش در اسکرابر ها و فیلتر و برس ها در سوییپرها، را به طور کامل شستشو و نظافت نمایید تا شاهد عملکرد بهتری از دستگاه نظافتی خود باشید.     

 

 

 

لینک های مفید:

دستگاه اسکرابر ، سوییپر : لیست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید