چه زمانی باید به دستگاه اسکرابر رسیدگی کرد؟

چه زمانی باید به دستگاه اسکرابر رسیدگی کرد؟

اسکرابر ابزاری بسیار کارآمد برای افرادی که نیاز به نظافت و شستشوی سطوح وسیع در کوتاه ترین زمان ممکن را دارند، مناسب می باشد. از اسکرابر می توان برای نظافت انواع سطوح نظیر نظافت سالن های ورزشی و انبارها استفاده کرد، این دستگاه بسیار سریع می باشد و در وقت و هزینه صرفه جویی می شود طوری که می توان به کارهای دیگر هم رسیدگی مناسب داشت.

خوشبختانه نشانه هایی که بیان کننده زمان رسیدگی به زمین شوی می باشد بسیار آسان و قابل فهم است. در این مقاله سعی شده با بیان چند نمونه از این نشانه ها موجب جلوگیری از خسارت به سطوح، دستگاه و افراد شود. این مقاله بیان می کند که اگر کاربر هر زمان با یکی از نشانه های زیر مواجه شد، دستگاه باید مورد بازبینی قرار بگیرد. بعضی از این موارد به راحتی برطرف می شود و در برخی موارد باید به متخصص رجوع شود.

نشتی آب و مواد شوینده

زمین شوی صنعتیاگر به محض پر کردن مخزن آب و مخزن مواد شوینده کار با دستگاه زمین شوی صنعتی آغاز شود، به سختی می توان نشتی را تشخیص داد. برای تشخیص نشتی باید مقداری آب و مواد شوینده در مخازن دستگاه موجود باشد و نباید از دستگاه به مدت چندین ساعت استفاده کرد و باید ساکن و ثابت در محلی قرار گیرد. اگر مواد شوینده در زیر اسکرابر در محل قرارگیری آن مشاهده شود، دستگاه دچار نشتی شده است. یکی دیگر از راه های تشخیص وجود نشتی این است که مواد شوینده مورد استفاده در حین کار قبل از اتمام عملیات تمام شود، اگر این اتفاق در عملیات های قبلی رخ نمیداد، یعنی در سیستم دستگاه یک نشتی وجود دارد. وجود نشتی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شیلنگ انتقال آب تمیز به خوبی به محل مربوط بر روی برس محکم نشده باشد. لذا کاربر می تواند بدون نیاز به متخصص این گونه موارد را با کمی دقت در بازبینی برطرف کند.

طول کشیدن زیاد از حد عملیات شستشو

با توجه به تعداد عملیات های انجام شده بر روی یک سطح خاص، کاربر تقریبا زمان تقریبی انجام عملیات برای محدوده مورد نظر را بدست آورده است. اسکرابر صنعتی هم درست مثل تمامی ماشین ها بعد از مدت زمان زیادی که از کارکرد آن می گذرد دچار افت در کیفیت شستشو می شود ولی خوشبختانه با بازبینی دستگاه می توان از اسکرابر صنعتی با بهترین بازدهی استفاده کرد. طول کشیدن زمان نظافت و شستشو رابطه ی مستقیم با خطاهای جزئی دارد. به عنوان مثال وجود جسم خارجی بر روی برس و کاهش سطح عملکرد آن می تواند موجب افزایش زمان نظافت و شستشو شود.

عدم لکه بری موثر دستگاه اسکرابر

اسکرابرموثر و کارآمد بودن اسکرابر به قدری زیاد است که تنها دلیل باقی ماندن آلودگی بر روی سطح، رد نشدن دستگاه از روی آن لکه و آلودگی می باشد. اما حتی اگر با عبور یک یا دو مرتبه از روی آلودگی، اسکرابر قادر به نظافت و شستشوی آن لکه نبود ممکن است مشکلی در برس دستگاه اسکرابر به وجود آمده باشد. زمانی که این مورد اتفاق می افتد امکان خسارت به سطح وجود دارد مخصوصا سطوحی که حساس تر می باشند. عدم از بین رفتن آلودگی می تواند دلایلی زیادی داشته باشد. به عنوان مثال در صورت عمیق بودن آلودگی، همراه با آب باید از مواد شوینده نیز استفاده کرد یا اینکه از جنس برس سخت و زبرتر استفاده کرد. همچنین ممکن است که فشار برس به درستی تنظیم نشده باشد و برس قدرت لازم برای از بین بردن لکه را نداشته باشد. در برخی موارد برس و یا پد اسکرابر دچار فرسودگی شده است و باید تعویض شود. برس ها در انواع زبر، نرم و استاندارد تولید می شود که می توان بر اساس سطح و نوع لکه یکی از انواع آن را انتخاب کرد. در بعضی موارد نیز امکان دارد که میزان پاشش محلول شستشو با میزان آلودگی تناسب نداشته باشد، در این حالت در دستگاه های اسکرابر با کیفیت و معتبر که مجهز به سامانه تنظیم پاشش محلول شوینده می باشند، کاربر آن باید این میزان پاشش را به صورت دستی تنظیم کند.

عملکرد نا مناسب تی و مکش

تی مکش زمین شوی صنعتی ، دارای دو لبه لاستیک بوده که وظیفه جمع نمودن آب آلوده را بر عهده دارند. این لاستیک ها بعلت تماس با آب به مرور زمان، ذراتی را به خود جذب می نمایند. بعضی از این ذرات، با عبور تی از روی سطح، خط و خشی بر جای می گذارند. ایجاد خط و خش بر روی سطح، نشان دهنده زمان نظافت تی یا حتی تعویض آن می باشد.

لیست محصولات: اسکرابر صنعتی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید