امور بازبینی و مراقبت از دستگاه اسکرابر دستی

امور بازبینی و مراقبت از دستگاه اسکرابر دستی

از دستگاه کف شوی دستی برای شستشو و از بین بردن آلودگی های زمین استفاده می شود، به عبارت دیگر این دستگاه ها برای کار در محیط های کثیف و آلوده طراحی شده اند. استفاده از آب در شستشو با دستگاه های کف شوی موجب باقی ماندن و چسبیدن آلاینده ها به بخش های مختلفی از جمله شیلنگ ها، دریچه ها ، تی، چرخ ها، و نازل های پاشش می گردد. نظافت و رسیدگی مرتب به دستگاه زمین شوی برای افزایش عمر مفید دستگاه، بسیار لازم می باشد. بعد از هر بار شستشوی سطوح با دستگاه اسکرابر، تمامی قطعات از جمله، برس ها، تی و مخازن آب کثیف دستگاه باید نظافت شوند. در این مقاله سعی شده تا مراحل و ضروریات تعمیر و نگهداری اسکرابر دستی به طور کامل بیان شود.

نگهداری اسکرابر دستی بصورت روزانه

اگر شما در گروه مراکزی هستید که به صورت روزانه از دستگاه زمین شوی صنعتی استفاده می نمایید، لازم است تا با نگهداری روزانه اسکرابر دستی به طور کامل آشنا شوید چراکه عدم رسیدگی به دستگاه می تواند کارایی دستگاه را به طرز چشم گیری کاهش دهد. از آنجایی که برخی اجزا دستگاه اسکرابر در گروه بخش های مصرفی بشمار می آیند، لازم است تا در صورت آسیب، استهلاک و خرابی نسبت به تعویض به موقع آنها اقدام نمود. برخی از مراخل عبارتند از:

– شستشوی مخزن آب کثیف

پس از جدا نمودن شلنگ های پلاستیکی مشکی رنگ، درپوش بالایی مخزن را باز نمایید. فیلتر را به آرامی خارج نموده و آن ها را شستشو دهید. د مدل های دستگاه اسکرابر دستی که مخزن آب کثیف جدا می شود، آن را به سمت بالا حرکت داده و در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از دستگاه جدا شود، مخزن آب کثیف را تخلیه کنید و درپوش تخلیه و مخزن را شستشو دهید، در مدل هایی که مخزن آب کثیف جدا نمی شود باید توسط خرطومی و شیلنگ تخلیه، آب کثیف را تخلیه کرد. پس از اتمام نظافت، درپوش مخزن را بسته و مراحل بالا را بصورت برعکس انجام دهید.

شستشوی مخزن آب کثیف دستگاه اسکرابر دستی
شستشوی مخزن آب کثیف دستگاه اسکرابر دستی

نکته!

به منظور دفع مایعات استفاده شده برای شستشوی سطوح کف، دستورالعمل ها و توصیه های مربوطه را دنبال کنید و از دفع ایمن مایعات مطابق با الزامات قانونی منطقه اطمینان حاصل کنید.

– نظافت تی مکش

نظافت و شستشوی تی مکنده یکی از بخش های مهم نگهداری اسکرابر دستی است. تی مکنده که عموما در بخش انتهایی دستگاه تعبیه شده است یکی از بخش های در تماس مداوم با سطح زمین می باشد، از این رو لازم است تا هربار بعد از شتستشوی زمین با استفاده از دستگاه اسکرابر دستی وضعیت سلامت تی شود. بهتر است تا تی مکش را با آب پر فشار تمیز نمایید. لاستیک تی را بررسی و در صورت لزوم آنرا برعکس یا در صورت وجود پارگی و ترک آن را تعویض کنید زیرا در غیر این صورت آب آلوده موجود بر زمین به درستی جمع آوری نمی شود. نظافت منظم و دقیق داخل سامانه مکش، طول عمر بیشتر آنرا تضمین می نماید. شلنگ مکش را تمیز کنید و از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.

نظافت تی مکش زمین شوی دستی
نظافت تی مکش زمین شوی دستی

 

– تمیز نمودن فیلتر مخزن آب تمیز

فیلتر تعبیه شده در قسمت ورودی مخزن آب تمیز دستگاه اسکرابر دستی را برداشته و آنرا تمیز کنید. در صورت لزوم، فیلتر را تعویض نمایید.

– نظافت برس دستگاه اسکرابر صنعتی

برس نیز دقیقا مانند تی مکش در تماس مداوم با سطح زمین است پس یکی از مهم ترین مراحل در نگهداری کف شوی صنعتی دستی و یا سرنشین دار بررسی وضعیت برس هربار پس از استفاده می باشد:

۱- تی مکش را بوسیله اهرم نگهدارنده آن بالا ببرید.

۲- دسته را به پایین فشار دهید تا جلوی دستگاه بالا بیاید.

۳- کلید استارت را چندین بار فشار دهید.

۴- برس ها بطور اتوماتیک از محفظه جدا می شوند.

۵- در حین جدا نمودن برس ، از عدم وجود مانع یا افراد در نزدیکی دستگاه اطمینان حاصل کنید.

 

نظافت برس دستگاه اسکرابر صنعتی
نظافت برس دستگاه اسکرابر صنعتی

نگهداری اسکرابر دستی بصورت هفتگی

نظافت هفتگی دستگاه زمین شوی صنعتی دستی و یا سرنشین دار به صورت زیر می باشد:

– تعویض لبه عقبی لاستیک تی

در صورتیکه لبه عقبی لاستیک تی فرسوده شده یا به درستی عمل نمی کند، مراحل زیر را دنبال کنید :

۱- شیلنگ مکش آب کثیف را از تی جدا کنید.

۲-چرخ های دستی کوچک را باز نموده و تی مکش را جدا کنید.

۳-چرخ های دستی محکم شده بر روی لبه لاستیک تی را باز نموده تا لاستیک تی جدا شود.

۴- لاستیک تی فرسوده را برگردانید یا در صورت لزوم آنرا تعویض نمایید.

۵- مراحل بالا را بصورت برعکس انجام دهید تا تی دوباره به دستگاه متصل شود.

نکته!

اگر انحنای لاستیک تی به درستی تراز نباشد؛ دستگاه به درستی زمین را خشک نخواهد کرد.

– تعویض لبه جلویی لاستیک تی

در صورتیکه لبه جلویی لاستیک تی فرسوده گردد، عملکرد مکش با مشکل روبرو شده و زمین به خوبی خشک نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید