آشنایی با کفشوی باتری دار صنعتی و باتری به کار رفته در آن

آشنایی با کفشوی باتری دار صنعتی و باتری به کار رفته در آن

در قلب اکثر اسکرابرهای صنعتی باتری وجود دارد. این قابلیت کفشوی باتری دار صنعتی را به یک ابزار همه کاره تبدیل می کند. کفشوی باتری دار قادر است به طور مستمر عملیات نظافت را بدون نگرانی در مورد وجود پریز برق انجام دهد و کاربر بدون نگرانی فقط بر روی عملیات نظافت تمرکز می کند. در این دستگاه ها از باتری های نوع چرخه عمیق (deep-cycle) که قادر است به تعداد دفعات بسیاری پر و خالی شود و همچنین از نوع اسیدی می باشند. قابلیت های ذکر شده در مورد نوع باتری ها موجب افزایش طول عمر آن ها می شود. اما با وجود تمام قابلیت های ذکر شده برای افزایش بهره وری باتری دستگاه کف شوی صنعتی باید به یک سری نکات توجه کرد که در ادامه مقاله ذکر می شود.

باطری کفشوی صنعتی

اسکرابرعملیات شارژ شدن باطری اسیدی موجب افزایش دمای مایع درون آن می شود که این امر باعث بازگشت الکترون ها به صفحات باتری می شوند. باتری های این مدل می توانند به تعداد محدودی شارژ و دشارژ شوند. زمانی که شارژ باطری تمام می شود و برای شارژ شدن به برق وصل می شود یک دوره شارژ حساب می شود در واقع هر بار که یک کفشوی باتری دار به برق وصل می شود یک دوره شارژ به حساب می آید. حتی مواقعی که باطری دستگاه تمام شده و به برق وصل می شود و یا حتی مواقعی که شارژ کامل نشده و از برق جدا می شود، این چرخه شمارش می شود.

افزایش بهره وری باتری کفشوی

اسکرابر باتری داربرای افزایش بهره وری و طول عمر باطری بهتر است تا وقتی دستگاه نیاز به شارژ نداشت از اتصال آن به برق جلوگیر شود. کاربر باید از دستگاه استفاده کند تا زمانی که اعلام کند نیاز به شارژ شدن دارد و سپس آن را به برق متصل کرده و تا زمانی که کاملا شارژ نشده از برق جدا نشود. بسیاری از کاربران سعی می کنند در مواقعی که از دستگاه استفاده نمی شود آن را به برق متصل می کنند تا شارژ شود و مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کنند. این عملیات همان یک دوره شارژی حساب می شود. هرچند در بعضی مواقع نیاز است که در طول روز با توجه به حجم عملیات چندین بار به شارژ متصل شود اما در صورت امکان از این عمل پرهیز شود. برای افزایش طول عمر باطری زمین شوی صنعتی باید به طور منظم به آن رسیدگی کرد. از آب تقطیر شده برای باطری استفاده کنید و به اندازه ای که در روی بدنه مشخص شده آب بریزید. در هنگام شارژ شدن سطح آب را چک نکنید. بهترین زمان چک کردن باتری قبل از شروع به کار دستگاه می باشد. اگر سطح آب باتری خیلی کاهش می یابد ممکن از مدت زمان کمتری بتواند شارژ نگه دارد و یا باید جایگزین شود. حتی بهترین باتری هم در صورت خشک بودن خراب می شود. به همین دلیل است که باید هر روز باطری را چک کرد.

مدت زمان استفاده از کفشوی باتری دار چقدر است؟

مدت زمان استفاده از باتری کفشوی باتری دار صنعتی به شرایط مختلفی بستگی دارد. برند های مختلف، سایز ها و پیکربندی های متفاوت به مانند مدل های متفاوت اسکرابر صنعتی شرایطی هستند که به مدت زمان شارژ دهی بستگی دارد. بیشتر اسکرابر های صنعتی به مدت بین ۲ تا ۴ ساعت می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. مقدار فشار، نوع سطح و نوع پد مورد استفاده می تواند بر روی این زمان تاثیر بگذارد. سطوح سخت انرژی بیشتر نسبت به سطوح نرم مصرف می کند. همچنین شارژ شدن سریع دستگاه نیز نشان دهنده کاهش عمر باتری می باشد. برای شارژ کردن دستگاه باید دو برابر مدت استفاده از آن، به برق متصل باشد، به بیان دیگر هر گاه کف شوی شارژی به مدت ۴ ساعت مورد استفاده قرار گرفت باید به مدت ۸ ساعت به برق متصل شود.

باتری ژل در اسکرابر صنعتی معتبر

زمین شوی در باتری های پیشرفته امروزی به منظور ارتباط بین صفحات باتری از ماده ژل استفاده می کنند تا علاوه بر افزایش کیفیت و راندمان باتری، هزینه های نگهداری آن نیز کاهش یابد. باتری های سرب-اسیدی که به جای آب باتری از نوعی ژل یا خمیر بهره می برند، باتری ژل نام دارند. جریان نداشتن مایع در این باتری ها موجب شده تا در اثر جابجایی نشتی روی نداده و خطرات باتری سرب-اسید تر از بین برود. باتری های ژل هزینه های تعمیر و نگهداری بسیار پایینی داشته و با بهره وری بالا در بیشتر اسکرابر های ساخت شرکت های معتبر استفاده می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید